از اجرای طرح واکسیناسیون طیور توسط بسیجیان این حوزه خبرداد

حمزه عباس زاده گفت:به همت حوزه مقاومت ثامن الائمه (علیه السلام ) سپاه زرند طرح واکسیناسیون طیور با همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی ، شبکه دامپزشکی این شهر توسط بسیجیان حوزه ها درحال انجام است به گزارش فت فتواز کرمان :ستوان دوم پاسدار حمزه عباس زاده فرمانده حوزه مقاومت ثامن الائمه (علیه السلام ) از […]

حمزه عباس زاده گفت:به همت حوزه مقاومت ثامن الائمه (علیه السلام ) سپاه زرند طرح واکسیناسیون طیور با همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی ، شبکه دامپزشکی این شهر توسط بسیجیان حوزه ها درحال انجام است

به گزارش فت فتواز کرمان :ستوان دوم پاسدار حمزه عباس زاده فرمانده حوزه مقاومت ثامن الائمه (علیه السلام ) از اجرای طرح واکسیناسیون طیور با همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی ، شبکه دامپزشکی این شهر توسط بسیجیان این حوزهبه تعداد  ۲۰۰۰واحد واکسن نیوکاسل خبردادوافزود :با توجه به هزینه بالای این واکسن،استقبال خوبی از این طرح انجام شد وتاکنون ۱۵۰۰واحد تحویل شده است .

در حاشیه اجرای این طرح آقای مظفر تهامی مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی سپاه زرند با تشکر از بسیجیان این حوزه به جهت اجرای فاز اول این طرح گفت:ابتدا آموزشهای لازم توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهر انجام ودر مرحله اول ۱۵۰۰واحد توزیع گردید.

وی افزود:واکسیناسیون طیور روستایی بر ضد بیماری نیوکاسل با توزیع واکسن مقاوم به حرارت در حال اجراست و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. واجرای این  طرح به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و برای عملی ساختن آن بوده و بسیج آماده است در همه عرصه‌ها به دولت و مردم کمک کند.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی در پایان افزود : واکسن زنده نیوکاسل به ۳ طریق آب آشامیدنی، قطره‌ی داخل چشم و بینی و به روش اسپری قابل استفاده می‌باشد. واکسن های زنده طیور به طور معمول دارای سویه های ویروسی و یا باکتریایی تخفیف حدت یافته بوده که در بدن طیور واکسینه شده تکثیر پیدا نموده و باعث ایجاد پاسخ ایمنی خونی و سلولی می گردند.  و هدف اصلی از بکار بردن همه واکسن‌ها و واکسیناسیون، این است که به اندازه مناسب و بدون خطر، یک عامل بیماری‌زا را به مرغ‌ها برسانیم تا پاسخ ایمنی در برابر آن بیماری‌زا، در بدن مرغ برانگیخته شود. اما، واکسیناسیون تضمین‌کننده صد در صد در پیشگیری از آن بیماری نیست. عوامل گوناگونی وجود دارند که به کارآیی واکسیناسیون آسیب می‌زنند.




از اجرای طرح واکسیناسیون طیور توسط بسیجیان این حوزه خبرداد

منبع: خــبرگزاری بســیج
? از اجرای طرح واکسیناسیون طیور توسط بسیجیان این حوزه خبرداد