از آموزش رایگان کلاس‌های تقویتی تا کمک به زنان سرپرست خانواده

عذری حمزه از شهرستان کهنوج کسی که معلمی را نه برای شغل بلکه برای عشق به آن شروع می‌کنند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» عذری حمزه از شهرستان کهنوج کسی که معلمی را نه برای شغل بلکه برای عشق در شهرستان کهنوج تدریس می‌کند. در ادامه می‌شنویم شنیده‌های جالب و خواندنی […]

عذری حمزه از شهرستان کهنوج کسی که معلمی را نه برای شغل بلکه برای عشق به آن شروع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» عذری حمزه از شهرستان کهنوج کسی که معلمی را نه برای شغل بلکه برای عشق در شهرستان کهنوج تدریس می‌کند.

در ادامه می‌شنویم شنیده‌های جالب و خواندنی این فرهیخته دانا را؛

لطفاً به‌ طور مختصر خودتون را معرفی و سوابق علمی‌ آموزشی و اجرایی خود را بیان کنید؟

 به نام خدا عذری حمزه هستم از سال تحصیلی ۱۳۸۵ تاکنون افتخار پیدا کردم در سنگر علم و دانش خدمت کنم و به شغل مقدس معلمی مشغول شدم.

متولد شهر کهنوج هستم در خانواده‌ای تقریبا پر جمعیت متولد شدم پدرم کارگر اداره برق و سختی کار، تلاش مداوم و دستگیری از نیازمندان او برایم بهترین الگو در زندگیم است اگر موفقیتی کسب کردم مدیون زحمات پدر و مادرم هستم  همه اعضای خانواده تحصیلات دانشگاهی دارند و تحصیلات دبیرستان را در ڪهنوج و دوره کارشناسی دبیری علوم تجربی را در دانشگاه آزاد کرمان گذراندم.

از همان ابتدا با انگیزه و عشق فراوان به این شغل نگریستم و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را آغاز نمودم، ۵ سال در نهضت سواد آموزی و ۱۱ سال به عنوان معلم مقطع دبستان کهنوج هستم.

در کنار معلمی نیز در بسیج خواهران کهنوج پایگاه حضرت رقیه (س) حوزه حضرت زینب سلام الله علیها فعالیت دارم و همچنین مربی اتحادیی انجمن دانش‌آموزی کهنوج هستم.

 احساس یک خلا در زندگیم مشاهده می‌کردم چرا که به کودکان این مرز و بوم تعلق داشتم و فقط در کنار آنان آرامش می‌یافتم.

در حرفه معلمی خود تاکنون چه کارهای شاخصی انجام داده‌اید که به نظر خودتان برای حوزه یادگیری و آموزش مفید و مؤثر بوده است؟

در محله‌ای که زندگی می‌کنم بچه‌ها از  امکانات تفریحی و آموزشی محروم هستند آن‌ها هیچ سرگرمی ندارند و جزء مناطق محروم هستیم وقتی حضور پرشور بچه‌ها را در مسجد دیدم فکر کردم این مکان جایی برای آموزش هم باشد با همکاری بسیج محله اقدام به برگزاری کلاس‌های علمی و تفریحی کردیم
کلاس تقویتی ریاضی،  قرآن،  زبان انگلیسی با کمک مربی‌های توانمند محله حسین آباد کهنوج و تمرین سرود به مناسبت‌های  مختلف
حضور والدین و بچه‌ها بسیار پرشور و خوب بــــود.

 در زمینه آموزش و تدریس چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟
 فعالیت در گروه آموزشی پایه ششم
برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان در رشته‌های خیاطی،  آشپزی برای بانوان و کلاس آموزش قرآن و سرود برای بچه‌ها، برپایی بازارچه محصولات خانگی با هدف حمایت از زنان بی‌سرپرست و عزتمندی که نیاز به شغل و حمایت مالی برای گذران امور زندگی دارند.

 تهیه سوالات امتحانی پایانی ششم، تولید محتواهای آموزشی ریاضی و همکاری با گروه‌های آموزشی، برگزاری کلاس قرآن در مسجد محله، تشکیل گروه سرود محله، تحقیق درس پژوهی سال ۱۴۰۱ با محور تقسیم اعشار بر اعشار از سایر کارهای من بوده است.

-همچنین برگزاری کلاس هوش سال ۹۹-۱۴۰۰ در مدرسه و قبولی دانش آموزان در مدارس سمپاد،  شرکت در کلاس طب سنتی  و تبلیغ و برپایی نمایشگاه محصولات طب سنتی در مسجد، پویش نان سالم و بدون جوش شیرین در کلاس سال ۱۴۰۰، داشتن چند ایده و اجرای آنها در مناسبت‌های مختلف در مسجد و همکاری با شورای شهر در جهت رفع مشکلات محله از دیگر فعالیت‌های من بوده است.

 نظر شما چه معلمی برای دنیای امروز موفق و کارآمد است؟ به نظر شما آیا امروزه تعریف و شرایط یک معلم خوب نسبت به گذشته عوض شده است؟

 به نظر من، معلمی که عاشق کار خودش است و از تدریس لذت می‌برد و همواره در حال یادگیری بالا بردن توانایی‌های خود می‌باشد و هیچ وقت از یادگیری خسته نمی‌شود،  یک معلم موفق و کارآمد است.

معلم کارآمد بسته آموزشی در اختیار دانش آموزان نمی‌گذارد تا اولیا برایش دست بزنند بلکه دانش آموز را در مسیر تجربه‌های واقعی علمی قرار می‌دهد تا انسانی خلاق پرورش دهد.

اطلاعات یک معلم باید بروز باشد و بدون مطالعه در کلاس حضور نداشته باشد، به توانمندی‌ها و تفاوت‌های بچه‌ها را مد نظر داشته و در محیط شاد همراه با بازی باشد.

می‌دانستم آموزش مجازی کارایی یک تدریس حضوری را ندارد در پایگاه بسیج محله کلاس تقویتی ریاضی پایه ششم را بصورت حضوری برگزار کردم.

 خانم حمزه فکر می‌کنید سنگ بنای
 موفقیت شما را چه کسی یا چه چیزی پی‌ریزی کرده است؟

 سپاس خدای را که بر بنده حقیر منت نهاد تا بتوانم در امور فرهنگی و تربیتی مشارکت داشته باشم به نظرم ما هنوز اول راهیم و باید فعالیت‌مون ادامه بدیم اگر چه با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.
در زمینه فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم، 
یکی از دغدغه‌های حقیر حمایت از زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست محله‌مان است راه اندازی مکانی مناسب برا اسکان بازارچه محصولات و صنایع دستی، غذایی بومی زنان محله با توجه به شدت گرما در حال حاضر راه‌اندازی بازارچه با مشکلاتی رو به رو است.

همچنین راه اندازی کتابخانه در مسجد محله یکی از دغدغه‌هایم است.

انتهای خبر/پ




از آموزش رایگان کلاس‌های تقویتی تا کمک به زنان سرپرست خانواده

منبع:آرمـان
? از آموزش رایگان کلاس‌های تقویتی تا کمک به زنان سرپرست خانواده