ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد

نذیر کرمان/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد، اصل بازگشت ارز را همه صادرکنندگان قبول دارند و با نرخ تعهدات ارزی مشکل دارند و تسویه و نرخ تعهدات ارزی مورد اختلاف است. دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ششم مهرماه در همایش بزرگداشت صنعت، معدن و هفته صنایع کوچک […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد، اصل بازگشت ارز را همه صادرکنندگان قبول دارند و با نرخ تعهدات ارزی مشکل دارند و تسویه و نرخ تعهدات ارزی مورد اختلاف است.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ششم مهرماه در همایش بزرگداشت صنعت، معدن و هفته صنایع کوچک در کرمان با اشاره به عوامل موثر در سیاست ارزی عنوان کرد: غیر از کارهای علمی و تخصصی راهی برای تاثیرات اقتصادی نداریم و سیاست ارزی مشخص و در قانون تعیین تکلیف شده است.

او اظهار کرد: اگر ارزش پول ملی و آثار تورمی بر مردم وارد شده حداقل چرا انتفاع ناشی از صادراتی را نمی‌بریم؟

پورابراهیمی تاکید کرد: در دنیا ارزش پول ملی را دو یا سه درصد کاهش می‌دهند و اثر آن را بر جهش صادراتی می‌بینند. اما در ایران ارزش پول ملی ۱۰۰ درصد کاهش می‌یابد ولی اثری در صادرات نمی‌بینم.

او تصریح کرد: پدیده قاچاق و کاهش صادرات پیامد سیاست ارزی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا دولت بخشنامه عوارض صادراتی مصوب کرده و ما در مجلس شورای اسلامی نیم واحد درصد عوارض صادراتی در راستای قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب کردیم.

او اظهار کرد: ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد و اصل بازگشت ارز را همه صادرکنندگان قبول دارند و با نرخ تعهدات ارزی مشکل دارند و تسویه و نرخ تعهدات ارزی مورد اختلاف است.

پورابرهیمی تصریح کرد: انتظاری که از دولت داریم در مسائل بیرونی تدبیر کنیم. اتفاقات مثبتی در حوزه بین‌المللی رقم می‌خورد و ماه‌های آینده اثرات ایران در حوزه بین‌المللی را شاهد خواهیم بود. اما در داخل کشور سیاست‌ها باید بازنگری شود.

او با بیان اینکه باید برای خودتحریمی چاره بیندیشیم، تصریح کرد: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز جریمه عدم پرداخت به موقع بازگشت تعهدات ارزی به فعال اقتصادی را مشخص کردیم به طوری که دو درصد در ماه به سازمان امور مالیاتی باید جریمه پرداخت کند.

او ادامه داد: آمادگی داریم مواردی در اجرای قانون برای کمک به فعالان اقتصادی ناقص یا انجام نمی‌شود را در سطح ملی پیش ببریم.

انتهای پیام




ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد

منبع: ایـسنا
? ارز ناشی از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد