اردوی راهیان نور برای دانشجویان کرمان برگزار می‌شود

فت فتو/کرمان جلسه قرارگاه استانی راهیان نور استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر این استان با حضور رؤسای دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد. در ابتدای این جلسه حسین اکبری فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس این قرارگاه بیان کرد: سال گذشته به دلیل یوع ویروس کرونا اردوی راهیان نور برگزار نشد؛ اهمیت برگزاری […]

فت فتو/کرمان جلسه قرارگاه استانی راهیان نور استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر این استان با حضور رؤسای دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین اکبری فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس این قرارگاه بیان کرد: سال گذشته به دلیل یوع ویروس کرونا اردوی راهیان نور برگزار نشد؛ اهمیت برگزاری دوره‌های راهیان نور در کادرسازی در حوزه‌های فرهنگی است زیرا شرایط جنگ تحمیلی، موفقیت‌ها و مسائلی که روایت می‌شود جزء اولویت‌های بسیج دانشجویی و دانشگاه‌ها هست.

وی افزود: ملاحظات کرونا و دیگر تصمیمات مهم در خصوص این سفر در نظر گرفته شده است تا آثار مثبتی که این حرکت دارد به خاطر یک سوء مدیریت جزئی دچار مشکل نشود.

اکبری فرد در رابطه با زمان اعزام گفت: زمان برگزاری یک بازه ۶ روزه در نظر گرفته شده است که از تاریخ ۰۹/۱۲/۱۴۰۰ تا ۱۷/۱۲/۱۴۰۰ برادران و از تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰ تا ۲۵/۱۲/۱۴۰۰ خواهران اعزام خواهند شد.

سپس رضا اسماعیل‌کاخ، مسئول بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان کرمان و دبیر قرارگاه مذکور بیان کرد: ما دانشجویانی داشتیم که از نظر ظاهری شاید زیاد مذهبی نبودند اما پس از شرکت در اردوی راهیان نور متحول شدند.

وی افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانشگاه یک طرف و راهیان نور یک طرف دیگر زیرا این اردو اثرگذاری و اهمیت بسیاری دارد.

اسماعیل‌کاخ ادامه داد: پیش‌بینی بودجه و اعتبارات لازم انجام شده که بنابر این پیش‌بینی ۸۵۰ هزار تومان از سهم هر دانشجو را سپاه و یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان را وزارت علوم باید متقبل شوند.

در ادامه سرهنگ نظری، جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز بیان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان با آن الگوسازی مؤثر انجام داد برگزاری اردوی راهیان نور است که اعتماد به نفسی که دشمن از جوانان ما گرفته است با این اردو برگردانده می‌شود.

وی افزود: همچنین ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که کرمان را میزبان اردوی راهیان نور در جهت ترویج مکتب سردار سلیمانی قرار دهیم زیرا دانشجوها مدیران و اساتید آینده ما هستند پس تأثیر اردوی راهیان نور بر آن‌ها بسیار مهم است.

همچنین حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار کرد: هر سال این جلسه تشکیل می‌شود و امسال هم تصمیماتی گرفته شده است؛ بنای اردوی راهیان نور را بر برگزار شدن گذاشتیم مگر اینکه ستاد کرونا ابلاغیه جدید بدهد.

وی در خصوص شرایط این اردو توضیح داد: دانشجویان باید سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند، اتوبوس وی آی پی با نصف ظرفیت استفاده می‌شود و افراد باید سالم و بدون علائم باشد که قبل از سفر هم چک می‌شوند.

رشیدی نژاد ادامه داد: تعداد ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شده که ۱۰۰ نفر دانشجو و ۵۰ نفر از بسیج کارمندی است. بودجه‌ای که در نظر گرفته شده به ازای هر نفر ۲ میلیون تومان است.

انتهای پیام




اردوی راهیان نور برای دانشجویان کرمان برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? اردوی راهیان نور برای دانشجویان کرمان برگزار می‌شود