ارث گران‌بهای آقا معلم و آقای پلیس برای ایران

تا قبل از حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گزار شهدای کرمان، یک مادر، آقا معلم و آقای پلیس بودند، حالا شهیده فاطمه دهقان، شهید سید میثم حسینی و شهید محمدعلی ضیاء‌الدینی هستند، اما این همه ماجرا نیست. نذیر کرمان – کرمان؛ مهسا حقانیت: فاطمه خانم دهقان یک مادر مشهدی بود، یک مادر ۳۶ ساله، […]


تا قبل از حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گزار شهدای کرمان، یک مادر، آقا معلم و آقای پلیس بودند، حالا شهیده فاطمه دهقان، شهید سید میثم حسینی و شهید محمدعلی ضیاء‌الدینی هستند، اما این همه ماجرا نیست.

نذیر کرمان – کرمان؛ مهسا حقانیت: فاطمه خانم دهقان یک مادر مشهدی بود، یک مادر ۳۶ ساله، همراه با فرزند ۲ ساله و مادرش به کرمان آمده بود تا در آیین چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کند، اما در ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ و در حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان به‌همراه مادرش به‌شهادت رسید.

اما قصه شهادت شهیده فاطمه دهقان، شهید سید میثم حسینی و شهید ضیاء‌الدینی در این لحظات غمبار و مصیب‌زده این روزها؛ قصه امید و زندگی شده است، زیرا تعدادی از اعضای بدن این شهدا ازجمله قلب فاطمه‌خانم در وجود آدم‌های دیگر به امانت گذاشته شده و جان دوباره به آنها بخشیده است.

وداع با پیکر شهیده فاطمه دهقان

تپش قلب شهیده دهقان پس از شهادت

ساعت ۱۶ عصر شانزدهم دی‌ماه جاری اعلام شد، مرگ مغزی «فاطمه دهقان» از مجروحان حادثه تروریستی تایید شد، خانم دهقان کارت اهدای عضو داشت و با رضایت خانواده‌اش عملیات اهدای عضو آغاز شد.

این برای اولین بار بود که برداشت قلب در کرمان انجام شد و قلب فاطمه خانم با جت به تهران ارسال شد و در سینه یک پسر نوجوان ۱۴ ساله اهل یکی از استان‌های غربی کشور دوباره تپیدن گرفت.

کبد شهیده دهقان هم به شیراز منتقل شد و کلیه‌های وی به دو فرد ۳۰ تا ۴۰ ساله در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور پیوند زده شد و زندگی دوباره به آنها بخشید.

شهید سید میثم حسینی

آقا معلم و آقای پلیس به ۶ نفر زندگی دوباره بخشیدند

۱۹ دی‌ماه جاری هم شهید سیدمیثم حسینی یک آقا معلم ۴۰ ساله کرمانی و رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان زندگی دوباره به چند بیمار بخشید، کلیه‌های او در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور به بیماران نیازمند دریافت عضو پیوند زده شد و کبد این شهید نیز برای پیوند به شیراز ارسال شد.

سروان شهید محمد ضیاءالدینی

شهید سرهنگ محمدعلی ضیاءالدینی هم کارت اهدای عضو داشت، کلیه‌های او در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور به دو بیمار نیازمند دریافت عضو پیوند زده شد و کبد این شهید نیز برای پیوند به شیراز منتقل شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





ارث گران‌بهای آقا معلم و آقای پلیس برای ایران

منبع: فــارس
? ارث گران‌بهای آقا معلم و آقای پلیس برای ایران