ادامه توزیع گوشت منجمد سفید و قرمز تنظیم بازاری در کرمان

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: از ابتدای دی‌ماه تا کنون ۶۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۴۰۰ تن مرغ را در سطح استان توزیع کرده‌ایم. احمد مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان در گفتگو با سرویس اقتصادی «فت فتو» عنوان کرد: توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار در سطح استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای […]

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: از ابتدای دی‌ماه تا کنون ۶۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۴۰۰ تن مرغ را در سطح استان توزیع کرده‌ایم.

احمد مسعودی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان در گفتگو با سرویس اقتصادی «فت فتو» عنوان کرد: توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار در سطح استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه دیلی مارکت، فامیلی و افق کوروش در حال توزیع است.

معاون امور دام و پشتیبانی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: ۱۳۰۰ تن ذخیره مرغ منجمد راداریم و هیچ محدودیتی هم برای توزیع مرغ منجمد نداریم که منوط به تصمیم مسئولان استان است که به‌محض اعلام نیاز و صدور دستور ما در بازار توزیع خواهیم کرد که ۱۴۰۰ تن آن از قبل توزیع‌شده بود.
 
وی در خصوص قیمت مرغ منجمد در بازار به ۲ نرخ متفاوت اشاره کرد و گفت: برای تنظیم بازار که مصارف عمومی بازار است، قیمت ۴۰،۰۰۰ تومان در هر کیلو با تحویل درب سردخانه است و برای مصرف‌کننده ۴۳۰۰۰ تومان مشخص‌شده است و برای مراکز عمده که شامل مراکز نظامی، انتظامی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها از قیمت ۵۰،۰۰۰ تومان درب سرخانه است و محدودیتی در توزیع نداریم اما منوط به اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار استان و جهاد کشاورزی است.
 
مسعودی در خصوص گوشت قرمز گفت: سهمیه ما که معمولاً متعلق به پایان سال است از اول دی‌ماه به‌رسم هرساله آغاز و تاکنون ۶۰۰ تن گوشت قرمز را توزیع کرده‌ایم که ۴۶۲ تن گوشت گوساله و ۱۲۲ تن گوشت گوسفندی بود و آخرین سهمیه توزیعی استان ۲۸۸ تن بوده است که از اوایل هفته گذشته نیز آغازشده است و تاکنون ۵۰ درصدان توزیع و مابقی آن‌هم در حال توزیع است.

معاون امور دام و پشتیبانی جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: در خصوص قیمت گوشت منجمد قرمز چند نرخ وجود دارد زیرا گوشت گوساله به ۵ تیکه راسته، گردن، ران، سردست و قلوه‌گاه تقسیم می‌شود و نرخ متفاوتی دارد، ارزان‌ترین نرخ قیمت متعلق به گوشت قلوه‌گاه با مبلغ ۱۲۰،۰۰۰ تومان در هر کیلو و گران‌ترین تیکه که ران هست باقیمت ۱۴۸۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
وی ادامه داد: میانگین قیمت گوشت قرمز، منجمد گوساله ۱۴۵هزار تومان و ۱۳۵هزار تومان برای منجمد گوسفندی است که شامل طرح تحویل درب سردخانه است و برای مصرف‌کننده ۷۰۰۰ تومان به قیمت اعلامی افزوده می‌شود گرچه سهمیه گوشت منجمد گوسفندی فعلاً به اتمام رسیده است اما گوشت گوساله هنوز در بازار از سهمیه پایان سال وجود دارد.
 
مسعودی به مراکز توزیع اشاره کرد و گفت: عاملین توزیع و مراکز فروش را مسئولان جهاد کشاورزی در هر شهرستان به ما معرفی می‌کنند و آنچه مشهود است توسط صنوف مرغ و ماهی، قصابی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع تنظیم بازاری گوشت قرمز و سفید صورت می‌گیرد که با نامه معرفی از ما سهمیه تائید شده را دریافت و به بازار عرضه می‌کنند.
 
معاون امور دام و پشتیبانی جهاد کشاورزی استان کرمان تأکید کرد: فعلاً گوشت گوسفندی برای تنظیم بازار اما سهمیه طرح ضیافت راداریم که به مناسبت ماه مبارک به استان تعلق می‌گیرد و از ابتدای فروردین‌ماه شروع به توزیع آن در سطح استان خواهد شد.
 
انتهای خبر/ طهماسبی
 




ادامه توزیع گوشت منجمد سفید و قرمز تنظیم بازاری در کرمان

منبع:آرمـان
? ادامه توزیع گوشت منجمد سفید و قرمز تنظیم بازاری در کرمان