ادارات دولتی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق هستند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نیرو گفت:«طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حوزۀ مدیریت تقاضا،اداره‌های دولتی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق از ابتدای خرداد شده‌اند». علی‌اکبر محرابیان گفت:«برنامه‌ریزی در بخش مدیریت تقاضا انجام شده است،به این صورت که در بخش اداری صرفه‌جویی قابل توجهی توسط ادارات دولتی و دستگاه‌ها انجام شود. در ابتدای امر […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نیرو گفت:«طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حوزۀ مدیریت تقاضا،اداره‌های دولتی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق از ابتدای خرداد شده‌اند».

علی‌اکبر محرابیان گفت:«برنامه‌ریزی در بخش مدیریت تقاضا انجام شده است،به این صورت که در بخش اداری صرفه‌جویی قابل توجهی توسط ادارات دولتی و دستگاه‌ها انجام شود. در ابتدای امر از اول خرداد با تذکرات و تنظیماتی که روی دستگاه‌های مدیریت مصرف اعمال می‌شود این کار انجام خواهد شد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگه خبرنگاران جوان سراسری،وی ادامه داد:«ناترازی صنعت برق پارسال حدود ۱۵ هزار مگاوات بوده که با فرض طی مسیر گذشته و در نظر گرفتن یک رشد حداقلی،این ناترازی امسال می‌بایست به ۱۹ هزار مگاوات می‌رسید».

محرابیان گفت:«تمامی نیروگاه‌های موجود در کشور در زمان ‌ندی مشخص به تعمیرات اساسی رفتند و این تعمیرات تا پایان اردیبهشت باید تمام می‌شد. اغلب نیروگاه‌ها تا این تاریخ به مدار برگشته‌اند و مابقی هم طی چند روز آینده باز می‌گردند».

گفتنی است،هیات وزیران در جلسۀ مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱،پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر «دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکۀ سراسری برق کشور در ایام گرم سال» را به تصویب رساند.

بر این اساس و به منظور حفظ پایداری شبکۀ سراسری برق کشور در ایام گرم سال،دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی برق ایران (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیۀ مدیران برق و مشترکان بزرگ برق لازم‌الاجراست و استانداران و مدیران استانی موظفند ضمن ایجاد هماهنگی برای رعایت دقیق سهمیۀ برق ابلاغی دیسپاچینگ ملی برق ایران،از بروز هرگونه اختلال در بهره‌برداری از شبکۀ برق جلوگیری کنند.

همچنین کلیۀ دستگاه‌های اجرایی،بانک‌ها،نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دورۀ مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.




ادارات دولتی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق هستند

منبع:خبر کرمان
?

ادارات دولتی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق هستند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی