اختصاص ۵۸ هکتار از اراضی رابر به کشت زعفران

مدیر جهاد کشاورزی رابر گفت: سطح زیرکشت مزارع زعفران در این شهرستان ۵۰ هکتار است که طی امسال ۸ هکتار افزایش سطح زیر کشت دارد. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، ایمان کریم قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی رابر با بیان اینکه محصول زعفران این شهرستان دارای کیفیت بسیار مطلوب، عطر، بو و رنگ خاص است، گفت: […]

مدیر جهاد کشاورزی رابر گفت: سطح زیرکشت مزارع زعفران در این شهرستان ۵۰ هکتار است که طی امسال ۸ هکتار افزایش سطح زیر کشت دارد.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، ایمان کریم قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی رابر با بیان اینکه محصول زعفران این شهرستان دارای کیفیت بسیار مطلوب، عطر، بو و رنگ خاص است، گفت: محصول تولید شده، در شهرستان و استان مصرف شده و حتی به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه از مشکلات کشت این گیاه در شهرستان، نبود وسایل مکانیزه کشت و فرآوری و نبودکارگاه وکارخانه فرآوری و بسته بندی برای سرگل زعفران و سایر محصولات جانبی تولید شده است، بیان داشت: کشت در دو زمان از سال از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد و یا از اواسط شهریور تا اواسط مهر انجام می‌شود و با توجه به تراکم کاشت ۶ تا ۸ سال قابل بهره برداری است.

کریم قاسمی تصریح کرد: از مزایای این محصول مصرف آب کم، درآمدزایی بیشتر با توجه به محصولات گندم و جو، اشتغالزایی خصوصا برای بانوان در فصل برداشت و پاک کردن گل است وکشاورزان استقبال نسبتا خوبی ازاین محصول داشته اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر اظهار داشت: درصورت احداث کارخانجات صنایع تبدیلی، بازشدن زمینه صادرات محصولات طبیعی وسالم و زمینه مناسب برای فروش با کمک کشاورزان در بازار‌های مستقیم بدون دخالت دلالان، کشت این محصول توسعه بیشتری می‌یابد.

او افزود: انجام آموزش‌های ترویجی گروهی و انفرادی در سطوح بزرگ وکوچک، ایجاد سایت الگویی کشت زعفران و ایجاد شرکت تعاونی تولید گیاهان دارویی و زعفران از اقدامات ترویجی موثر در بهبود کشت این محصول در شهرستان رابر بوده است.

انتهای پیام/ب




اختصاص ۵۸ هکتار از اراضی رابر به کشت زعفران

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? اختصاص ۵۸ هکتار از اراضی رابر به کشت زعفران