اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» در کرمان برگزار می‌شود

کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» طی ماه های آتی در دادگستری استان کرمان برگزار می شود. به گزارش نذیر کرمان، حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در سومین نشست شورای مشاوران رسانه‌ای رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشکر از همکاری و همراهی‌های اصحاب رسانه با دستگاه […]

کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» طی ماه های آتی در دادگستری استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش نذیر کرمان، حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در سومین نشست شورای مشاوران رسانه‌ای رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشکر از همکاری و همراهی‌های اصحاب رسانه با دستگاه قضائی استان اظهار کرد: جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور و قوه قضائیه مطرح است.

وی عنوان داشت: جشنواره رسانه و عدالت به شکل دوسالانه برگزار می‌شود و همکاری و استقبال رسانه‌های استان بر محتوا، کیفیت و کمیت آثار می‌افزاید.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در حضور رئیس و مسئولان عالی قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر اصلاح و ارتقای تصویر رسانه‌ای قوه قضائیه تاکید داشتند و بایستی در راستای فرمایشات ایشان در خصوص بهبود چهره رسانه‌ای قوه قضائیه اصحاب رسانه و صداوسیما به کمک این دستگاه بیایند.

وی افزود: یک بخش ویژه از هجمه‌های رسانه‌ای دشمن علیه کشور عزیزمان، مربوط به تخریب چهره قوه قضائیه است و متأسفانه شبکه‌های معاند با استفاده از فضای مجازی و کانال‌های خبری و رسانه‌های وابسته خود تا حدودی موفق به تأثیرگذاری روی افکار برخی از مردم به ویژه نسل جوان در داخل کشور شده اند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت فعالیت‌های مرکز رسانه و روابط عمومی قوه قضائیه به دلیل تمرکز حملات رسانه‌ای دشمن علیه قوه قضائیه است.

وی تاکید کرد: همانگونه که در جنگ نظامی بایستی به تقابل نظامی با دشمن پرداخت، لازم است تا مرکز رسانه قوه قضائیه و رسانه‌های داخلی نیز با تمام امکانات، هنر و خلاقیت خود جواب تخریب رسانه‌های معاند را بدهند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان اینکه استفاده از رسانه‌ها جهت آگاهی بخشی به مردم یک امر بسیار مهم در قوه قضائیه به حساب می‌آید، تصریح کرد: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و دستگاه قضائی استان کرمان بیشترین بهره را از رسانه‌ها برده است.

حمیدی عنوان کرد: قوه قضائیه باید بتواند در کنار کارهای ارزشمندی که انجام می‌دهد به اطلاع رسانی صحیح و به موقع اخبار نیز اهمیت دهد و مرکز رسانه قوه قضائیه در زمینه اطلاع رسانی به افکار عمومی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای کشور بایستی به نحو مطلوب عمل کند و این امر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسانه‌های داخلی بایستی با استفاده از هنر و قلم و امکانات خود، کارهای ارزشمند قوه قضائیه را برای مردم تبیین کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی در دستگاه قضائی استان کرمان اظهار کرد: دادگستری کل استان کرمان از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کند و انتقادهای سازنده مشاوران رسانه‌ای خود را پذیرا می‌باشد، اما معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی در دستگاه قضائی وجود دارد که نباید اسرار مردم یا نظام مقدس جمهوری فاش شود.

وی ضمن اشاره به ضرورت اخبار طبقه بندی در سیستم قضائی بیان داشت: رسانه‌ها محرم اسرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین سیستم قضائی هستند اما ممکن است با انتشار اخبار محرمانه، نااهلان و دشمنان کشور عزیزمان از موضوعات سری آگاهی پیدا کرده یا سوءاستفاده کنند.

حمیدی تصریح کرد: کار رسانه‌ای نبایستی صرفاً تبلیغاتی و اغراق آمیز باشد، لازم است تا در جمهوری اسلامی رسانه‌ها مانند قوه قضائیه برای برقراری قانون و عدالت تلاش کرده و محتوای ارزشمند تولید و منتشر کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسانه‌ها در بررسی و انتشار موضوعات و اخبار دادگستری کرمان آزاد هستند منتها بایستی برداشت آنها منطبق بر واقعیت باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به اختتامیه چهارمین جشنواره عدالت و رسانه در استان کرمان بیان داشت: در ترکیب و نحوه کار و بررسی آثار ارسالی به جشنواره عدالت رعایت خواهد شد و از افراد مختلف متخصص در هیأت داوران استفاده خواهد شد.

کد خبر ۵۸۹۵۴۴۷




اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» در کرمان برگزار می‌شود

منبع: مــهر
? اختتامیه چهارمین جشنواره «رسانه و عدالت» در کرمان برگزار می‌شود