اختتامیه جشنواره ذوالفقار در  کرمان برگزار می‌شود

نذیر کرمان/کرمان دبیر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره به کرمان داده شده، بیان کرد: ۳۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و برگزیدگان در ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی خواهند شد. مصطفی جعفری ظهر امروز ۱۷ آبان ماه در […]

نذیر کرمان/کرمان دبیر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره به کرمان داده شده، بیان کرد: ۳۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و برگزیدگان در ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی خواهند شد.

مصطفی جعفری ظهر امروز ۱۷ آبان ماه در نشست خبری با محوریت سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار اظهار کرد: این جشنواره در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و هر ساله در سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به سفر هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به کرمان در ۲۰ لغایت ۲۲ آبان ماه ادامه داد: در این دوره از جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اضافه شدن بخش آزاد، زمینه شرکت همه اقشار در جشنواره فراهم شد.

دبیر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره به کرمان داده شده، بیان کرد: ۳۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و برگزیدگان ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که امسال بخش علمی نیز به این جشنواره اضافه شده، تصریح کرد: حدود ۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۲۰ مورد آن برگزیده و به صورت کتاب در خواهند آمد.

جعفری با اشاره به اینکه استان‌های کرمان، تهران، قم و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند، افزود: حدود ۱۷۵۰ اثر در بخش دانشجویی و ۱۴۰۰ اثر در بخش آزاد بوده و همچنین ۷۰ درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی مقاومت، صلح، امید و کرامت انسانی؛ فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری؛ دفاع مقدس و راهیان نور؛ عدالت، انتظار، مهدویت و نیایش؛ فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی؛ ولایتمداری، بصیرت افزایی و اخلاق گرایی؛ آزادی خواهی و میهن پرستی  را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار هنر خلاق؛ وحدت بخش؛ امید آفرین را از رویکردهای جشنواره دانست و عنوان کرد: این جشنواره در بخش های نقاشی، پوستر، عکس، خوشنویسی، موشن گرافی، شعر، داستان کوتاه و مقاله برگزار شد.

وی در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: کنسرسیوم اشتغال با توجه به نیاز صنایع و در راستای تامین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل شده و در این راستا ۱۸ تفاهمنامه نهایی و در ۲۱ آبان ماه این تفاهمنامه‌ها امضاء خواهند شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای چمران کرمان در ادامه اظهار کرد: سایت جدید دانشکده فنی و حرفه ای دختران سیرجان در روز ۱۸ آبان ماه جاری افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام




اختتامیه جشنواره ذوالفقار در  کرمان برگزار می‌شود

منبع: ایـسنا
? اختتامیه جشنواره ذوالفقار در  کرمان برگزار می‌شود