احداث کارخانه تولید اسیدفسفریک با سرمایه بالغ بر ٣۶٠ میلیون یورو

کارخانه تولید اسیدفسفریک با ظرفیت تولید سالانه ۳۶۰ هزار تن اسیدفسفریک به همراه واحدهای جانبی با سرمایه بالغ بر ۳۶۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس توسط کنسرسیوم متشکل از شرکت مهندسی و ساخت فرآوری صنایع غیر آهنی نیپک و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث می شود. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر […]

کارخانه تولید اسیدفسفریک با ظرفیت تولید سالانه ۳۶۰ هزار تن اسیدفسفریک به همراه واحدهای جانبی با سرمایه بالغ بر ۳۶۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس توسط کنسرسیوم متشکل از شرکت مهندسی و ساخت فرآوری صنایع غیر آهنی نیپک و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛  محمد عابدی‌نژاد مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از ابلاغ قرارداد احداث کارخانه تولید اسیدفسفریک بندرعباس به کنسرسیومی متشکل از شرکت مهندسی و ساخت فرآوری صنایع غیرآهنی نیپک و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خبر داد.

عابدی‌نژاد با استناد به قرارداد واگذاری احداث این کارخانه به کنسرسیوم مذکور، گفت:  کارخانه تولید اسیدفسفریک با ظرفیت تولید سالانه ۳۶۰ هزار تن اسیدفسفریک به همراه واحدهای جانبی دیگر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس احداث می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه مدت زمان تعیین شده برای اجرای این پروژه را ۳۰ ماه و مدت زمان راه اندازی آن را ۱۲ ماه اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاری به صورت ارزی ۲۳۰ میلیون یورو و به صورت ریالی بیش از ۷۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است و درصد مشارکت شرکت نیپک که یکی از شرکت های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری مس است، در بخش مهندسی پایه و خرید خارجی صد درصد و در بخش خرید داخلی ۵۰ درصد است.

وی به پروژه  احداث واحدهای جانبی در کنار کارخانه تولید اسید فسفریک خبر داد و اذعان داشت: احداث کارخانه خالص‌سازی اسیدفسفریک به میزان ۱۵۰ هزار تن در سال، احداث واحد تولید گچ درمانی، واحد اسید و واحدهای جانبی برای تولید مواد اولیه کود شیمیایی از دیگر واحدهایی هستند که در کنار این کارخانه ساخته می‌شوند.

عابدی‌نژاد به بازار مصرف محصول تولید شده در این کارخانه پرداخت و تصریح کرد: اسید فسفریک بازار مصرف گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد؛ به عنوان نمونه ماده اولیه و پایه برای تولید کودهای شیمیایی در صنایع کشاورزی و همچنین ماده اولیه تولید اسید فسفریک خوراکی در صنایع غذایی و دارویی است؛ با احداث این کارخانه و واحدهای تولیدی مکمل، ضمن دستیابی کشور به کالای استراتژیک و بی‌نیاز شدن از واردات این محصول به کشور، تبدیل به یکی از کشورهای تولید و صادرکننده این محصول استراتژیک می‌شویم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه ادامه داد: علاوه بر کسب منافع مالی، به لحاظ زیست محیطی این طرح تاثیرات چشمگیری در کاهش آلودگی و گازهای آلاینده محیط زیست در جریان تولید مس کاتد خواهد شد.

شایان ذکر است؛ شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با ۱۷ شرکت تابعه و وابسته یکی از هلدینگ‌های بزرگ و مهم در حوزه معدن بویژه صنعت مس است و نیپک به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ بزرگ با بیش از دو دهه تجربه موفق، در حوزه فنی مهندسی و ساخت تجهیزات بخش‌های صنایع معدنی، شیمیایی، پتروشیمی، نفت و گاز مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/طهماسبی




احداث کارخانه تولید اسیدفسفریک با سرمایه بالغ بر ٣۶٠ میلیون یورو

منبع:آرمـان
? احداث کارخانه تولید اسیدفسفریک با سرمایه بالغ بر ٣۶٠ میلیون یورو