احداث غیر اصولی یک سیل‌بند مانع پیشرفت طرح ملی مسکن در کوهبنان

علی‌رغم حل مشکل زمین برای احداث شهرک امام حسین(ع)، جابه‌جایی سیل‌بند بالا دست شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی بزرگترین مانع برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک جدید کوهبنان است. به گزارش فت فتو از کوهبنان، در حالی که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و یکی از شعارهای دولت سیزدهم اجرای طرح جهش […]


علی‌رغم حل مشکل زمین برای احداث شهرک امام حسین(ع)، جابه‌جایی سیل‌بند بالا دست شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی بزرگترین مانع برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک جدید کوهبنان است.

به گزارش فت فتو از کوهبنان، در حالی که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و یکی از شعارهای دولت سیزدهم اجرای طرح جهش تولید مسکن است، دولت پیش‌قدم شد که برای چهار میلیون متقاضی طی مدت چهار سال مسکن احداث کند. بر همین اساس بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان شهرستان کوهبنان با امید به خانه‌دار شدن و گریز از اجاره‌بهای سنگین و کمرشکن خانه، در سایت طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام  کردند.

با توجه به اینکه شهرستان کوهبنان در اجرای طرح جهش تولید مسکن گوی سبقت را از سایر شهرستان‌های استان کرمان ربوده و شهرک شهید سلیمانی کوهبنان به‌صورت ویلایی در حال احداث است، بالای ۲۳۰ قطعه زمین تا کنون واگذار شده و شهرک از نظر ساخت‌وساز پیشرفت بسیار خوبی دارد، به گونه‌ای که در حال حاضر برخی واحدها آماده بهره‌برداری است.

همچنین با پیگیری‌های مسؤولان شهرستان اعتبار لازم توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهرک شهید سلیمانی تخصیص داده شده، اما به‌دلیل بعضی مشکلات اداری هنوز زیرساخت‌های برق‌، آب‌، گاز و استقرار زیرساخت مخابرات به‌صورت کلی انجام نشده و با تاخیر در حال انجام است.

مشکل بزرگ در راستای ادامه طرح جهش تولید مسکن در کوهبنان تامین زمین بود که با همت فرماندار شهرستان، نماینده مجلس، ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری این مشکل حل شد.

علی‌رغم حل مشکل زمین برای احداث شهرک امام حسین(ع)، جابه‌جایی سیل‌بند بالا دست شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی بزرگترین مانع برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک جدید است.

 سیل‌بند بالا دست شهرک‌های یاد شده غیر اصولی، غیر استاندارد و بدون کارشناسی بر روی اراضی دولتی با کاربری مسکونی در گذشته احداث شده و برای جابه‌جایی و احداث سیل‌بند جدید بنا به گفته مسؤولان مربوطه نیاز به حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان بودجه است تا این مهم به انتظار جوانان متقاضی دریافت زمین در کوهبنان پایان دهد.

 واگذاری زمین در شهرک امام حسین(ع) علاوه بر شکسته شدن قیمت اجاره مسکن در کوهبنان زمینه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد را در بر دارد و از طرفی هم در بحث اشتغالزایی و هم در بحث اقتصاد و کار آفرینی منطقه اثر گذار است.

سیل‌بند بالادست شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی مانع اصلی واگذاری زمین

 مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان در گفت‌وگو با فت فتو اظهار کرد: شهرک مسکونی شهید سلیمانی کوهبنان چون اولین شهرک در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان است، عملیات احداث آن آغاز شد و از نخستین روزهای احداث، با مشکلات ساختاری و اساسی مواجه بود و بسیاری از ساکنان آن به‌دلیل بی‌‌توجهی به زیرساخت‌های مورد نیاز، با مشکل مواجه بودند که با پیگیری‌های مستمر و رایزنی با نماینده مردم شهرستان در مجلس و مدیران اجرایی مربوطه در مرکز استان و شهرستان این مشکلات به حداقل رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه با اقدامات جهادی مسؤولان، بخشی از موانع و مشکلات این شهرک برطرف شده، ولی رفع مشکلات مربوط به میزان سود وام‌ و مشخص شدن جایگاه افراد در دهک‌بندی، چگونگی تقسیط و دیگر مسائل شهرک شهید سلیمانی در دست پیگیری است و با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهبنان ادامه داد: مردم به حق انتظار دارند که در کوتاه‌مدت مشکلات حل شود و ما نیز باید تلاش کنیم که انتظارات مردم پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: احداث شهرک امام حسین(ع) در بالا دست شهرک‌های امام رضا()ع و شهید سلیمانی یکی از نقاط هدف در ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن کوهبنان است و هر هفته مشکلات پیش روی بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

توکلی تاکید کرد: با توجه به درخواست بالای متقاضیان برای دریافت زمین متاسفانه انباشت زباله‌های ساختمانی از زمان زلزله و جابه‌جایی سیل‌بند بالادست شهرک‌های امام رضا(ع) و شهید سلیمانی مانع اصلی واگذاری زمین در شهرک امام حسین(ع) کوهبنان شده است.

وی بیان داشت: منابع محدود مالی و کمبود تجهیزات در شهرستان سبب شده که شهرداری کوهبنان نتواند در راستای احداث سیل‌بند جدید اقدام کند و این موضوع موجب شده جوانان کوهبنانی در صف انتظار واگذاری زمین در طرح جهش مسکن لحظه‌شماری کنند.

توکلی ابراز داشت: با توجه به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم رفع مشکلات مربوط به بخش مسکن است، می‌طلبد معاونت عمرانی استانداری و ستاد بحران استان کرمان عنایت ویژه‌ای به این مسأله داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با احداث سیل‌بند استاندارد و اصولی زمینه واگذاری زمین و احداث شهرک امام حسین(ع) در کوهبنان فراهم شود.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب





احداث غیر اصولی یک سیل‌بند مانع پیشرفت طرح ملی مسکن در کوهبنان

منبع: فــارس
? احداث غیر اصولی یک سیل‌بند مانع پیشرفت طرح ملی مسکن در کوهبنان