احتمال زیر آب رفتن طرح بازسازی محور شهداد – نهبندان

کرمان – فت فتو – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در طراحی پروژه بهسازی و بازسازی محور شهداد – نهبندان ارتفاع دو و نیم متر در نظر گرفته شده درحالی که بنظر می‌رسد قسمت‌هایی از آن در زمان وقوع حادثه ای مشابه سیل ۹۸ به زیر آب برود. به گزارش خبرنگار فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در طراحی پروژه بهسازی و بازسازی محور شهداد – نهبندان ارتفاع دو و نیم متر در نظر گرفته شده درحالی که بنظر می‌رسد قسمت‌هایی از آن در زمان وقوع حادثه ای مشابه سیل ۹۸ به زیر آب برود.

به گزارش خبرنگار فت فتو، سیدمصطفی آیت الهی موسوی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بازسازی و بهسازی محور شهداد – نهبندان افزود: این محور از حدود سال ۱۳۷۲ صرفا با هدف حفظ امنیت و ارتباط با کویر احداث شد لذا با مشخصات و مختصات خاصی آن را نساخته‌اند.

وی اظهار داشت: بخش‌هایی از محور شهداد – نهبندان واقع در کویر شهداد در گودی قرار گرفته و در سیل همانند یک کاسه عمل می‌کند، لذا عمق آب در این منطقه در سیل فروردین ماه سال ۹۸ شهداد که بخشی از جاده را با خود برد، حتی به سه متر می‌رسید.

آیت الهی موسوی با اشاره به امدادرسانی هلال احمر به ۱۰۰ حادثه دیده سیل فروردین ماه سال ۹۸ شهداد افزود: مسیری انحرافی برای تردد خودروهای عبوری ایجاد کردیم تا کامیون‌ها بتوانند ارتباط خود را برقرار کنند.

عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی محور ترانزیتی شهداد – نهبندان روز دوشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و شماری از مدیران در مرز استان کرمان با خراسان جنوبی آغاز شد.

این محور در سیل فروردین ماه سال ۹۸ تخریب شد و اکنون با اعتباری به مبلغ ۲ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری کشور از زیرسازی تا آسفالت اجرا می شود.

شهر شهداد در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد.




احتمال زیر آب رفتن طرح بازسازی محور شهداد – نهبندان

منبع: ایرنـا
? احتمال زیر آب رفتن طرح بازسازی محور شهداد – نهبندان