احتمالا استان کرمان هفته آینده یکپارچه قرمز شود/نیروهای مسلح و بیمارستان‌ها در آماده‌باش باشند

فت فتو/کرمان استاندار کرمان بیان کرد: با این روند افزایشی اُمیکرون پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده همه شهرهای استان قرمز باشند لذا توصیه می‌کنیم که مردم فاصله اجتماعی، زدن ماسک و تزریق واکسن را سر لوحه کارهای خود قرار دهند. علی زینی وند ظهر امروز ۱۶ بهمن ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان بیان کرد: با این روند افزایشی اُمیکرون پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده همه شهرهای استان قرمز باشند لذا توصیه می‌کنیم که مردم فاصله اجتماعی، زدن ماسک و تزریق واکسن را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

علی زینی وند ظهر امروز ۱۶ بهمن ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان به اوج گیری اُمیکرون در استان اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزات بهداشت و درمان ده شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و به شدت این روند رو به رشد است.

وی با بیان این مطلب که طرح هوشمند محدودیت های کرونایی با جدیت اجرا شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه  اطمینان خاطری که طی این مدت نسبت به کرونا داشتیم اکنون با اوج گیری سویه جدید لازم است تیم های واکنش سریع فعال و محدودیت های هوشمند مجدد اعمال شود و علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی ساز و کار تصمیمات اقتضایی را مشخص کنند

استاندار کرمان با بیان اینکه فرمانداران محله ای و اقتضایی تصمیم گیری کنند و تیم های واکنش سریع وارد عمل شوند، تاکید کرد: همه بیمارستان ها و امکانات مورد نیاز در آماده باش کامل قرار داشته باشند و ظرفیت و امکانات نیروهای مسلح را به کار بگیرید و پیش بینی می شود اگر پیشگیری های لازم صورت نگیرد تعداد بستری و فوتی ها در هفته آینده افزایشی باشد.

وی افزود: در مکان های خاص با فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها جشن ها و مراسمات برگزار شود و هرجا که چهارچوب ها را رعایت نکردند حتما برخورد کنید و حتی الامکان جشن ها در شهرهای قرمز برگزار نشود و بهتر است که در شهرهای هوا مساعد است مراسمات در فضای باز برگزار شود.

زینی‌وند درباره برگزاری مراسم اعتکاف گفت: اعتکاف در شهرهای نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت مکان ها با نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود و اگر شهرهای قرمز افزایش پیدا کند احتمال لغو آن وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن طی چند روز آینده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود و در ادامه درباره تعطیلی مراکز آموزشی گفت: تعطیلی گسترده مدارس در دستور کار نداریم اما تا شنبه آینده مدارس ابتدایی و پیش دبستانی در شهرهای قرمز تعطیل باشند و دوره متوسطه اول و دوم مدارسی که مبتلا به کرونا در آنها وجود دارد و با مشورت دانشگاه علوم پزشکی با اطلاع فرماندار موردی تعطیل کنید و روسای دانشگاه ها با نظر دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی فرماندار اقتضایی عمل کنند.

وی تاکید کرد: اختیاری عمل کردن برای تعطیلی مراکز آموزشی به کسی نمی دهیم و باید براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران باشد.

زینی‌وند درباره مسابقات فوتبال نیز اظهار کرد: وزرشگاه ها فراخوان عمومی برای تماشای فوتبال ندهند و این مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود.

وی خطاب به رسانه ها گفت: اطلاعات را فقط از طریق سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان دریافت کنید.

رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان پیشنهاد داد که در شهرستان های قرمز مناطق عشایری و روستایی که در فضای باز کلاس های درس آنها برگزار می شود کلاس ها حضوری برپا شود که استاندار با این پیشنهاد موافقت کرد.

انتهای پیام




احتمالا استان کرمان هفته آینده یکپارچه قرمز شود/نیروهای مسلح و بیمارستان‌ها در آماده‌باش باشند

منبع: ایـسنا
? احتمالا استان کرمان هفته آینده یکپارچه قرمز شود/نیروهای مسلح و بیمارستان‌ها در آماده‌باش باشند