اجرای طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی زرند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از آغاز طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان زرند خبر داد.  به گزارش نذیر کرمان از زرند، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان امروز از آغاز طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان زرند خبر داد و اظهار کرد: این طرح با […]


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از آغاز طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان زرند خبر داد.

 به گزارش نذیر کرمان از زرند، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان امروز از آغاز طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان زرند خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت و افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش، جلوگیری و تثبیت شن‌های روان، کنترل هرزآب و کاهش سیلاب به مرحله اجرا درآمده است و مردادماه به اتمام می‌رسد.

امیر حسن‌زاده معاون امور قتصادی استاندار کرمان هم عنوان کرد: منطقه زرند یکی از ۴۸ مناطق بحرانی بیابانی به‌شمار می‌رود و خوشبختانه اقدامات بسیار ارزنده‌ای در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی و مردم صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر است، افزود: هرجا که ارتباط مردم و منابع طبیعی فعال بوده موفقیت های بسیار ارزنده‌ای در پی داشته است.

سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار شهرستان زرند هم با اشاره به اینکه این شهرستان دارای حدود ۴۶۸ هزار هکتار عرصه‌های ملی، ۳۱ هزار هکتار جنگل و طرح دست‌کاشت ، ۷۹ هزار هکتار بیابانی و کویری است، اظهار داشت: با توجه به بیابانی بودن و با احتساب اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، حدود ۳ هزار هکتار کانون بحرانی وجود دارد که برای اجرای طرح بیابان‌زدایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 فرماندار زرند ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های منابع طبیعی خوشبختانه شرکت فولاد زرند ایرانیان مشارکت بسیار ارزشمند و موثری را داشته است، به‌طوری که در حال حاضر قریب به ۱۰۰ هکتار طرح بیابان‌زدایی (نهال کاری) با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریالی شرکت فولاد زرند ایرانیان در حال اجراست که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب





اجرای طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی زرند

منبع: فــارس
? اجرای طرح بیابان‌زدایی در ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی زرند