اتباع افغانستانی ۱۰درصد جمعیت استان کرمان

استاندار کرمان در دیدار سفیر نروژدر ایران : بخش زیادی از یارانه های کالاهای اساسی در ایران را اتباع خارجی استفاده می کنند.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فداکار  در نشست با سفیر نروژ در تهران گفت: ۱۰درصد از جمعیت سه میلیون و پانصد هزار نفری استان کرمان را اتباع خارجی به ویژه […]

استاندار کرمان در دیدار سفیر نروژدر ایران : بخش زیادی از یارانه های کالاهای اساسی در ایران را اتباع خارجی استفاده می کنند.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فداکار  در نشست با سفیر نروژ در تهران گفت: ۱۰درصد از جمعیت سه میلیون و پانصد هزار نفری استان کرمان را اتباع خارجی به ویژه اتباع کشور افغانستان تشکیل میدهند.

وی  افزود: در شرایطی که در کشور ما قیمت آب و برق، ده درصد قیمت واقعی است و بسیاری از اقلام اساسی نیز همچون گندم و نان از یارانه بهره می برند، اما بخش اعظم یارانه ها را اتباع خارجی استفاده میکنند ؛ برای نمونه مهاجران ۵۰۰ میلیون دلار از گندم کشور ایران را مصرف میکنند .
 وی با اشاره به وجودبیش از ۳۰ هزار دانش آموز مهاجر در استان افزود: این تعداد به هزار کلاس درس نیاز دارند اما کمک‌های جهانی فقط ۱۵ درصد از نیاز این اتباع خارجی رارفع می کند به همین دلیل و ایران مجبور است فضاهای آموزشی موجود خود را در اختیار این گروه قرار دهد .
استاندار کرمان  اضافه کرد: فقط ۳ درصد از اتباع  خارجی ساکن مهمانشهرها هستند،  و اتباع  خارجی در حوزه بهداشت و درمان نیز هزینه‌های زیادی را بر کشور ما تحمیل می کنند ، بسیاری از جرایم خشن و قاچاق مواد مخدر نیزاز طریق آنها انجام می‌شود اما به رغم با وجود همه این مشکلات جمهوری اسلامی ایران بیش از چهار دهه به دلایل بشردوستانه میزبان این مهاجران است.

سفیر نروژ  در تهران نیز گفت این سفر با برنامه ریزی از سویبرنامه جهانی غذا سازمان ملل و انجمن پناهندگان کشور نروژ انجام شده است و در این سفر به استان کرمان از مهمانشهر بردسیر و برخی از طرح های برنامه جهانی غذا در استان کرمان بازدید و مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی می شود.

سیگوالد هاف ایران را یکی از بزرگترین پذیرندگان مهاجران در جهان  دانست وافزود:جمعیت کشور نروژ با تعداد مهاجران افغانستانی در ایران برابری می کند.

  وی خدمات ایران به پناهندگان را قابل ستایش خواند وافزود:باید فارغ از مباحث سیاسی ، با در نظر گرفتن مسائل بشردوستانه برای حل مشکلات و همکاری بیشتر تعامل داشت.




اتباع افغانستانی ۱۰درصد جمعیت استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? اتباع افغانستانی ۱۰درصد جمعیت استان کرمان