ابتلای قطعی ۱۱ نفر در استان به تب کریمه کنگو/آماده‌باش کرمان برای مقابله با پشه آئدس

فت فتو/کرمان  مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان آخرین آمار، ۱۱ نفر ابتلاء قطعی به تب کریمه کنگو است، تصریح کرد: برای ساماندهی این وضعیت باید کشتارگاه کرمان هر چه سریع تر راه اندازی شود. دکتر سعید صحبتی امروز ۲۸ تیرماه در جلسه […]

فت فتو/کرمان  مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان آخرین آمار، ۱۱ نفر ابتلاء قطعی به تب کریمه کنگو است، تصریح کرد: برای ساماندهی این وضعیت باید کشتارگاه کرمان هر چه سریع تر راه اندازی شود.

دکتر سعید صحبتی امروز ۲۸ تیرماه در جلسه گروه کاری سلامت استان کرمان اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو نسبتا شیوع بالایی در کشور دارد و کرمان جزو استان هایی با آلودگیِ بالاست. 

وی افزود: طی دو سال قبل موارد این بیماری کاهش یافته بود اما امسال شاهد افزایش موارد بودیم و تا امروز نزدیک به ۴۰ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور با سه مورد مرگ گزارش شده است

صحبتی با اشاره به اینکه در استان کرمان آخرین آمار، ۱۱ نفر ابتلاء قطعی است، تصریح کرد: برای ساماندهی این وضعیت باید کشتارگاه کرمان هر چه سریع تر راه اندازی شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: ساماندهی دام های آلوده، رعایت پیش سرد در لاشه، سم پاشی محل نگهداری دام و … از جمله راه های مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو است.

وی اظهار کرد: علی رغم آلودگی دام، اگر لاشه ۲۴ ساعت در محیط سرد (دو تا چهار درجه) قرار بگیرد، به طور قطع ویروس از بین می رود و گوشت با اطمینان قابل استفاده می باشد از این رو لازم است همه گوشت هایی که وارد قصابی ها و بازار می شوند، در شرایط سرما نگهداری شوند.

صحبتی گفت: دام های قاچاق و دام‌های بومی آلوده هستند و باید پست های قرنطینه دامی تقویت شوند و بحث آموزش و اطلاع رسانی نیز دنبال شود چراکه تشخیص و شناسایی زوهنگام تب کریمه کنگو در درمان سریع و به موقع و پیشگیری از مرگ و میر بسیار موثر است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت رصد پشه آئدس در استان کرمان گفت: این پشه عامل سه بیماری است که در کشورهای افغانستان، پاکستان و عربستان شیوع داشت و سال گذشته در هرمزگان دیده شد و با توجه به مراودات این استان با استان کرمان، اقدامات متعددی در زمینه مقابله با این موضوع صورت گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: هنوز موردی از حضور پشه آئدس در استان کرمان شناسایی نشده و تمام اقدامات لازم را که برای شناسایی زودهنگام این پشه و بیماری در استان را انجام می دهیم و در همین راستا نیز فرودگاه های کرمان مرتبا رصد می شود و تله گذاری برای صید پشه انجام شده است.

انتهای پیام




ابتلای قطعی ۱۱ نفر در استان به تب کریمه کنگو/آماده‌باش کرمان برای مقابله با پشه آئدس

منبع: ایـسنا
? ابتلای قطعی ۱۱ نفر در استان به تب کریمه کنگو/آماده‌باش کرمان برای مقابله با پشه آئدس