آموزش ۶ هزار مصلح و فعالیت ۱۴ اورژانس قضایی در کرمان بی‌نظیر است

دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از آموزش ۶ هزار مصلح و فعالیت ۱۴ واحد اورژانس قضایی در استان کرمان به‌عنوان نمونه کشوری و در نوع خود بی‌نظیر نام برد. به گزارش فت فتو از کرمان، اسماعیل حسن‌زاده پیش از ظهر […]


دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از آموزش ۶ هزار مصلح و فعالیت ۱۴ واحد اورژانس قضایی در استان کرمان به‌عنوان نمونه کشوری و در نوع خود بی‌نظیر نام برد.

به گزارش فت فتو از کرمان، اسماعیل حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان اظهار داشت: ابتکار عمل و برخورداری دستگاه قضایی استان کرمان از توان علما، ریش‌سفیدان و متنفذین در حل مشکلات مردم مطلوب  است تا کارنامه قضایی استان کرمان در صدر جدول قرار گیرد و امیدواریم این اقدامات انجام شده برای سایر استان‌ها الگو شود.

وی بیان داشت: گاهی ۱۰۰ سال تجربه قضایی از مرحله دادسرا تا تجدیدنظر در دادگاه‌ها صرف می‌شود تا یک پرونده به نتیجه رسد و این در حالی است که اگر حل شود هم ظاهر قضیه حل شده و کینه‌ها باقی می‌ماند اما بزرگان طوایف کاری می‌کنند که رفع خصومت بین افراد به معنای واقعی محقق می‌شود.

 دادیار دیوان عالی کشور ادامه داد: تفاوت داوری، میانجی‌گری و صلح‌وسازش با قضاوت در این است که قضاوت در توزین و وزن‌کشی دلایل موجود به‌وجود می‌آید، اما صلح‌وسازش عمق مطلب را مورد توجه قرار می‌دهد و خصومت به معنای واقعی رفع می‌شود.

 حسن‌زاده از آموزش ۶ هزار مصلح و فعالیت ۱۴ واحد اورژانس قضایی در استان کرمان به‌عنوان نمونه کشوری و در نوع خود بی‌نظیر نام برد و اضافه کرد: این موضوعات به‌عنوان الگویی برای کشور مطرح خواهد شد زیرا اورژانس‌های قضایی قبل از تشکیل پرونده، نسبت به رفع اختلاف بر مبنای صلح‌وسازش اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که باید از وجود نخبگان و افراد حقیقی برای حل مسائل از راه‌های غیرقضایی استفاده کرد، ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه سجام نیز از مشارکت مردم برای حل مشکلات استفاده می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که مردم، علما، ریش‌سفیدان و متنفذین همراه دستگاه قضایی برای رفع آسیب‌های اجتماعی هستند و می‌طلبد از ظرفیت‌های این حوزه در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نیز نهایت بهره‌گیری صورت گیرد زیرا اگر از ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غفلت کنیم، فرصت‌ها از دست می‌رود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





آموزش ۶ هزار مصلح و فعالیت ۱۴ اورژانس قضایی در کرمان بی‌نظیر است

منبع: فــارس
? آموزش ۶ هزار مصلح و فعالیت ۱۴ اورژانس قضایی در کرمان بی‌نظیر است