آمار قابل تامل بیماران دیابتی و فشارخون در جنوب کرمان طی ۶ ماه اخیر 

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش روز افزون بیماری‌های غیر واگیر و مشکلات ناشی از آن خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده برای شناسایی بیماران غیرواگیر در منطقه جنوب کرمان طی سه ماه نخست سال جاری ۵۵۰ بیمار دیابتی شناسایی شده است. دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت‌وگو با نذیر […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش روز افزون بیماری‌های غیر واگیر و مشکلات ناشی از آن خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده برای شناسایی بیماران غیرواگیر در منطقه جنوب کرمان طی سه ماه نخست سال جاری ۵۵۰ بیمار دیابتی شناسایی شده است.

دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت‌وگو با نذیر کرمان برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی با هدف حفظ و تامین سلامت افراد را یکی از اصول مهم پیشرفت هر جامعه‌ای دانست و اظهار کرد: خادمان حوزه سلامت تلاش‌های زیادی در این زمینه به ویژه در دوران همه گیری کرونا انجام دادند. 

وی بر لزوم همکاری و تعامل برای کاهش دغدغه‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان تاکید و تصریح کرد: باید با ارتقاء روحیه تعامل  و همکاری همچنان در راستای تحقق اهداف نظام سلامت پای کار باشیم و نباید اجازه بدهیم سلامت و بهداشت عمومی دستخوش بعُد زمان شود. 

خیرخواه با بیان اینکه در راستای ارتقاء خدمات سلامت در جنوب کرمان، ایجاد و توسعه فضاهای مورد نیاز در حال انجام است، اظهار کرد: برای همه مشکلات راهکاری وجود دارد، مهم این است از تلاش و همکاری دست برنداریم. اگر چه مشکلاتی داریم اما در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در رفع کمبودها خواهیم بود، از جمله این موارد آزمون استخدامی پیش روست که نوید دهنده این است بزودی بخشی از کمبود نیروی انسانی برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شناسایی چالش‌های فراروی نظام سلامت خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت به دلیل چالش‌های موجود در جنوبشرق کشور در بحث بیماریابی مالاریا و در کنار آن بیماری هاری و سل با حساسیت شناسایی، پیگیری و مراقبت‌ها در حال انجام است.

وی اجرای طرح پزشک خانواده شهری را در راستای کاهش هزینه درمان دانست و افزود: طرح پزشک خانواده شهری در جیرفت با هدف کم کردن پرداختی مردم در حال اجرا است، مردم برای دریافت خدمات به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند تا پروند الکترونیک آنها فعال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از جامعه پزشکی خواست در مصرف دارو همکاری کنند و گفت: در حوزه دارویی با پیگیری‌های صورت گرفته امسال مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. مشکل در مصرف بهینه دارویی است و لازم است همکاران پزشک در مصرف دارو دقت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت عرضه و تقاضای میزان مصرفی شیرخشک گفت: در خصوص تامین موجودی شیرخشک در منطقه در شیر خشک یارانه‌ای و رژیمی مشکل نداریم و شیرخشک‌های معمولی هم بر اساس تعداد موالید و کودکان زیر دو سال کمبودی در منطقه نیست و شاید بیشتر هم داریم، اما متاسفانه مصرف درست نیست و یا اینکه برخی داروخانه‌ها مراجعه بیشتری دارند ممکن است موجودی تمام شود که بهتر است، مردم در اینگونه مواقع به سایر داروخانه‌ها مراجعه کنند، برخی داروخانه‌ها سهمیه استفاده نشده دارند.

خیرخواه با اشاره به افزایش روز افزون بیماری‌های غیر واگیر و مشکلات ناشی از آن در جامعه افزود: با اقدامات انجام گرفته برای شناسایی بیماران غیر واگیر در منطقه طی سه ماه نخست سال جاری ۵۵۰ بیمار دیابتی شناسایی شده که این آمار در شش ماه گذشته ۳۰۰۰ بیمار دچار پرفشاری خون و ۲۰۰۰ دیابتی هستند که ضروری است آموزش‌ها و مراقبت‌های لازم در کاهش آمار ارائه شود.

انتهای پیام




آمار قابل تامل بیماران دیابتی و فشارخون در جنوب کرمان طی ۶ ماه اخیر 

منبع: ایـسنا
? آمار قابل تامل بیماران دیابتی و فشارخون در جنوب کرمان طی ۶ ماه اخیر