آماده باش فرمانداران در خصوص مقابله با پدیده جوی سامانه مونسون

محمد مهدی فداکار گفت: فرمانداران به هیچ عنوان  از حوزه کاری خود خارج نشوند به ویژه فرمانداران شهرستان هایی که خطر بیشتری در آن ها وجود دارد ۲۴ ساعته در دسترس باشند و نقاط حادثه خیز، پل ها و مسیل هایی که احتمال طغیان رودخانه است بازبینی و در صورت لزوم آزادسازی کنند. به گزارش فت […]

محمد مهدی فداکار گفت: فرمانداران به هیچ عنوان  از حوزه کاری خود خارج نشوند به ویژه فرمانداران شهرستان هایی که خطر بیشتری در آن ها وجود دارد ۲۴ ساعته در دسترس باشند و نقاط حادثه خیز، پل ها و مسیل هایی که احتمال طغیان رودخانه است بازبینی و در صورت لزوم آزادسازی کنند.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکاراستاندار کرمان  عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری، گفت: اداره کل بحران و هواشناسی، برآوردی از مکان و زمان شروع بارندگی و مسیر ادامه آن داشته باشند و شهرستان هایی که احتمال خطر بیشتری در آنها وجود دارد باید اعلام شوند و تجهیزات مورد نیاز برای مناطق تحت آسیب منتقل یابند که غافلگیری نداشته باشیم.

وی افزود: فرمانداران به هیچ عنوان  از حوزه کاری خود خارج نشوند به ویژه فرمانداران شهرستان هایی که خطر بیشتری در آن وجود دارد ۲۴ ساعته در دسترس باشند و نقاط حادثه خیز، پل ها و مسیل هایی که احتمال طغیان رودخانه است بازبینی و در صورت لزوم آزادسازی کنند.

استاندار تصریح کرد: سیل بند و استحکام و هر اقدامی که باید، زودتر انجام و به مردم هشدار داده شود و صدا و سیما اطلاع رسانی جدی کنند زیرا نمی ارزد جان آدم ها به خطر بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کمک به جنوب استان وجود داشته باشد و تجهیزات به نقاطی که نیاز است منتقل شود و لودر قبل از هر چیز به درد می خورد.

فداکار بر آماده باش شهرداری ها و دهیاری ها هم تاکید و بیان کرد: پیش بینی حجم بارندگی ها و خسارات احتمالی به تفکیک شهرستان ها برای فرمانداران ارسال شود تا آمادگی وجود داشته باشد.

وی از نیروی انتظامی نیز خواست تا آمادگی کامل را برای تامین امنیت مناطق احتمالی سیل داشته باشند.

براساس این گزارش نکوآمال مدیرکل هواشناسی استان کرمان، بیشترین بارش‌ها طی ۲۴ ساعت آینده را در منطقه جنوب غرب استان با ۱۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: روز سه‌شنبه بارش‌ها را به طور ملموس از سمت جنوب غرب خواهیم داشت.

وی افزود: استان کرمان بیشترین دریافت را از سامانه مونسون خواهد داشت و لازم است تمهیدات لازم برای کل استان دیده شود.
نکوآمال تصریح کرد: از فردا دوشنبه ۳ مرداد مناطق ارزوئیه، ارتفاعات جنوب، زهکلوت، فاریاب، ریگان و مرز سیستان درگیری دارند و سه‌شنبه جنوب سیرجان، راین، گلزار، گلباف، رابر بارش‌های شدید را تجربه می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: چهارشنبه ۵ مرداد شهرستان‌های ارزوئیه، مس سرچشمه، رفسنجان، جوزم، ارتفاعات جنوبی، عنبرآباد و کهنوج، قلعه‌گنج، ماهان، منوجان، بردسیر، بم، شهداد، کوهبنان، راور و … بارندگی‌های شدید و بحرانی دارند.

رضا فلاح مدیرکل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان نیز از آمادگی تیم‌های امدادی و تعیین معین برای شهرستان‌ها با توجه به سامانه ‘مونسون’ فعال در استان خبر داد.

انتهای پیام/ حاتمی




آماده باش فرمانداران در خصوص مقابله با پدیده جوی سامانه مونسون

منبع:آرمـان
? آماده باش فرمانداران در خصوص مقابله با پدیده جوی سامانه مونسون