آغاز عملیات اجرای بهسازی مسیر جاده شهداد-نهبندان

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با دعوت از معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور صبح دوشنبه ۱۶ خرداد سال جاری عملیات اجرای به‌سازی مسیر جاده شهداد-نهبندان با اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود. محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به […]

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با دعوت از معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور صبح دوشنبه ۱۶ خرداد سال جاری عملیات اجرای به‌سازی مسیر جاده شهداد-نهبندان با اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان افزود: از ماه ها قبل به طور مستمر با برگزاری جلسات متعدد با وزرای سابق و فعلی راه و شهرسازی پیگیری لازم جهت بازگشایی مسیر جاده شهداد-نهبندان انجام گردید.

وی افزود: در طی این مدت با دعوت از معاونین وزرای دولت قبل به طور متعدد از این مسیر بازدید بعمل آمد اما به دلیل نبود بودجه کافی و عدم تخصیص ردیف اعتبار برای این پروژه عملیات بازسازی این مسیر مهم به تاخیر افتاد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تخریب مسیر در اثر سیل سال ۹۸ این مسیر به طول ۲۳ کیلومتر تخریب گردید که پس از مطالعات محور در ۴ قطعه طرح نهایی بهسازی و بازسازی محور مورد تائید و برای قطعات یک و دو از طریق مناقصه قراردادی با پیمانکار این پروژه به مبلغ ۲۵۷ میلیارد تومان منعقد گردید. 

نماینده مردم کرمان و راور بزرگترین مشکل این پروژه را بدی نوع آب و خاک و عدم وجود مصالح تا شعاع ۷۰ کیلومتری عنوان کرد و افزود: طول در دست اجرا در این قرارداد ۴۵۰۰ متر می‌باشد که بمدت ۴۰۰ روز انجام میگردد. 

پورابراهیمی با اشاره به عبور این پروژه از داخل کلوت‌ها شهداد که ثبت جهانی هستند افزود: گرمترین نقطه جهان (گندم بریان)نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری این پروژه قرار دارد.

انتهای پیام




آغاز عملیات اجرای بهسازی مسیر جاده شهداد-نهبندان

منبع: ایـسنا
? آغاز عملیات اجرای بهسازی مسیر جاده شهداد-نهبندان