آغاز طرح ۴۰۰ هکتاری کاشت گل محمدی در جیرفت

در راستای اصلاح الگوی کشت و پویش ملی ایران سبز پروژه ۴۰۰ هکتاری کاشت گل محمدی در جیرفت کلنگ‌زنی شد. به گزارش فت فتو از جیرفت، عصر امروز با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسؤولان پروژه کشت و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت فرمانداری و بخشداری ساردوئیه به مساحت ۴۰۰ هکتار کلنگ‌زنی شد. […]


در راستای اصلاح الگوی کشت و پویش ملی ایران سبز پروژه ۴۰۰ هکتاری کاشت گل محمدی در جیرفت کلنگ‌زنی شد.

به گزارش فت فتو از جیرفت، عصر امروز با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسؤولان پروژه کشت و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت فرمانداری و بخشداری ساردوئیه به مساحت ۴۰۰ هکتار کلنگ‌زنی شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فت فتو در شهرستان جیرفت اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان شهرداری و دهیاری‌ها و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت، ۱۱۹ دهیاری بخش ساردوئیه با این اداره‌کل همکاری می‌کنند.

 رضا سنجری افزود: سهم جنوب کرمان طی ۴ سال تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله درخت است که تحقق این امر مهم نیاز به همکاری و همراهی جوامع محلی، دهیاران، بخشداران و سایر اقشار جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه بخشداری‌های جنوب کرمان می‌توانند درخواست نهال مورد نیاز خود جهت توسعه فضای سبز از نوع مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه طی انعقاد تفاهم‌نامه به دبیرخانه مرکزی کاشت یک‌میلیارد درخت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ارسال کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزایش سرانه پوشش گیاهی، تولید ترسیب کربن، مبارزه با فرسایش خاک، بهبود معیشت ساکنان و جوامع محلی، کاهش آلودگی‌های هوا، مدیریت و ذخیره آب‌های زیرزمینی را برخی از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





آغاز طرح ۴۰۰ هکتاری کاشت گل محمدی در جیرفت

منبع: فــارس
? آغاز طرح ۴۰۰ هکتاری کاشت گل محمدی در جیرفت