آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کوهبنان

آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوهبنان با حضور استاندار کرمان در این شهرستان برگزار شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» آیین کلنگ‌زنی پروژه سردار دل‌ها، طرح نهضت ملی مسکن شهر کیان‌شهر از توابع شهرستان کوهبنان صبح امروز با حضور محمد استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان […]

آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوهبنان با حضور استاندار کرمان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» آیین کلنگ‌زنی پروژه سردار دل‌ها، طرح نهضت ملی مسکن شهر کیان‌شهر از توابع شهرستان کوهبنان صبح امروز با حضور محمد استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و فرماندار و امام جمعه کوهبنان و دیگر مسئولان برگزار شد.

پروژه سردار دل‌ها، طرح نهضت ملی مسکن شهر کیانشهر ۱۴/۲ هکتار مساحت دارد و به تعداد ۲۹۶ قطعه زمین برای جوانی جمعیت طراحی شده است.

در ادامه سفر فداکار استاندار کرمان به شهرستان کوهبنان، پروژه شهرک صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان نیز برای حل مشکل مسکن به زمین خورد و در برنامه دولت قرار گرفت، ۱۱ اسفندماه جاری بزرگترین تصمیم ملی کشور است، زیرا در چهار سال آینده تاثیر دارد.

در این آیین محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه، اظهار داشت: علاوه بر اینکه حضور پرشور و مشارکت بالای مردم در انتخابات بسیار مهم است، باید فرد اصلح نیز انتخاب شود که پای کار نظام و گرفتاری‌های مردم باشد.

وی با بیان اینکه مسکن مهمترین بخش در زندگی مردم است و از این جهت طرح نهضت ملی مسکن اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در تمام مناطق استان کرمان به‌غیر از شهرهای کرمان و سیرجان زمین برای این طرح واگذار می‌شود.

استاندار کرمان از تعیین‌تکلیف حدود یک هزار قطعه زمین در کوهبنان خبر داد و افزود: تا پایان سال ۱۵ هزار قطعه زمین در استان کرمان تحویل مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت‌هایی در ارتباط با واگذاری مالکیت شرکت زغال‌سنگ از صندوق بازنشستگی فولاد به صندوق تامین وجود داشت که طبیعی است، اما کار انتقال در حال انجام است، بیان کرد: امیدوارم تا تابستان ۱۴۰۴ حرکت شتابان زغال‌سنگ با جذب نیرو و تولید باکیفیت آغاز شده باشد.

فداکار با بیان اینکه شرکت زغال‌سنگ در کنار کارخانه فولاد زرند است، اما این کارخانه باید زغال مورد نیاز خود را از چین وارد کند، گفت: زغال باکیفیت استخراج نمی‌شود و اقداماتی در این ارتباط آغاز شده است.

هادی ارشادی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین پس از توضیحاتی در مورد نقشه اجرایی پروژه شهرک صاحب‌الزمان(عج)، گفت: این پروژه با ۲۳/۵ هکتار مساحت در ۴۳۰ قطعه طراحی شده است.

 پس از کلنگ زنی پروژه ۲۹۶ قطعه‌ای سردار دل‌های کیانشهر و ۴۳۰ قطعه‌ای شهرک صاحب‌الزمان‌(عج) کلنگ گام اول شروع عملیات آماده‌سازی شهرک امام حسین(ع) که در راستای طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۱۳/۷ هکتار و ۳۰۸ قطعه توسط استاندار استان کرمان و رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان به زمین خورد.

در این آیین رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند؛ در قضیه مسکن عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که موجب افزایش سرسام‌آور قیمت و اجاره‌بها و رنج و زحمت مردم شده است و یکی از اولویت‌های قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است، گفت: سعی استان کرمان طی این مدت این بوده که قیمت زمین و اجاره‌بها در استان کنترل و کاهش پیدا کند و منجر به رفاه حال مردم شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: تسنیم




آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کوهبنان

منبع:آرمـان
? آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کوهبنان