آغاز طرح غربالگری فشارخون و دیابت در رفسنجان از هفته آینده

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه دیابت و فشارخون دو بیماری خاموش و عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها هستند، گفت: شناسایی و درمان این بیماری‌ها برای سنین بالای ۱۸ سال از هفته آینده در این شهرستان آغاز می‌شود. به گزارش نذیر کرمان، حسین رضایی ۱۷ آبان در جلسه کمیته امنیت و سلامت غذایی […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه دیابت و فشارخون دو بیماری خاموش و عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها هستند، گفت: شناسایی و درمان این بیماری‌ها برای سنین بالای ۱۸ سال از هفته آینده در این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، حسین رضایی ۱۷ آبان در جلسه کمیته امنیت و سلامت غذایی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: بیماری‌های دیابت و فشارخون دو بیماری خطرناک و تهدیدکننده سلامتی هستند لذا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص کمپین و برنامه ملی را اجرا خواهد کرد تا همه افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار در این طرح مورد آزمایش قرار گرفته و روند درمان را در پیش گیرند.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه شناسایی و درمان، آگاه‌سازی جامعه و ارتقای سطح سلامت جامعه است.

رضایی ادامه داد: این برنامه به ‌تازگی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و مورد تأکید قرار گرفته است؛ لذا همه گروه‌ها باید در اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته و آن را در اولویت قرار دهند.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: مهم‌ترین هدف این برنامه شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از سکته‌ها و بیماری‌های دیگر در این افراد است.

وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف و غربالگری همزمان و همچنین مداخله برای برطرف نمودن اختلالات فشارخون و دیابت باید تا اجرایی‌شدن این برنامه در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

عرضه نان کامل در شش نانوایی رفسنجان

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست اظهار کرد: در استان کرمان مقرر شد تعدادی از نانوایی‌های موجود نان کامل عرضه کنند که در شهر رفسنجان هم در کمیته آرد و نان مصوب شد که شش نانوایی نان کامل را عرضه کنند.

مجید رنجبرکاظمی بیان کرد: با کارخانه آرد رفسنجان صحبت کردیم که آرد کامل در اختیار این نانوایی‌ها قرار دهد. البته نان کامل به دلیل اینکه سبوس و عناصری که برای تولید نان فانتزی در گندم وجود دارد از گندم گرفته نمی شود نان کامل نامیده شده و قیمت این نان از نان معمولی گرانتر اما از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام




آغاز طرح غربالگری فشارخون و دیابت در رفسنجان از هفته آینده

منبع: ایـسنا
? آغاز طرح غربالگری فشارخون و دیابت در رفسنجان از هفته آینده