آغاز سفر کرمانی‌ها به مرقد امام قلب‌ها از جوار سردار دل‌ها

۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان و دلدادگان پیر جماران سفر خود به سوی مرقد امام راحل را از جوار مزار سرباز ولایت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز کردند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، شامگاه جمعه ۱۲ خردادماه جاری ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان و دلدادگان پیرجماران امام خمینی(ره) به گلزار […]


۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان و دلدادگان پیر جماران سفر خود به سوی مرقد امام راحل را از جوار مزار سرباز ولایت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز کردند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، شامگاه جمعه ۱۲ خردادماه جاری ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان و دلدادگان پیرجماران امام خمینی(ره) به گلزار شهدای کرمان آمدند تا سفر خود به سمت مرقد بیانگذار جمهوری اسلامی را از جوار مزار  سرباز ولایت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز کنند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه، محمدمهدی فداکار استاندار‌، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسوولان ارشد استانی نیز در گلزار شهدا حضور پیدا کردند تا زائران مرقد امام را بدرقه کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: مراسم ملی و منطقه‌ای به‌مناسبت بزرگداشت این ایام برگزار می‌شود که می‌توان به برپایی آیین‌های مختلف در مساجد استان کرمان اشاره کرد.

سردار محمدعلی نظری با اشاره به برگزاری آیین ملی بزرگداشت ارتحال امام راحل در تهران ابراز کرد: دلباختگان امام خمینی(ره) از سراسر کشور در این مراسم شرکت می‌کنند تا با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید بیعت کرده و همچنین مقام ایشان را تجلیل و تکریم کنند.

وی ادامه داد: زائران مرقد امام خمینی همچنین با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند و سخنرانی ایشان را می‌شنوند تا از سخنان راهبردی ایشان برای تقدیر و سرنوشت خود طی سال بهره ببرند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: قرار بود  ۳ هزار نفر از کرمان به مرقد امام راحل اعزام شوند که با همکاری استاندار  کرمان و به دلیل تقاضای شدیدی که وجود داشت، ۵۰۰ نفر به این آمار افزوده شد.

نظری خاطرنشان کرد: اعزام‌ زائران به مرقد امام راحل بعد از ۶ سال وقفه به‌علت شیوع کرونا و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان در سال جاری انجام می‌شود و به همین علت استقبال مردم به ویژه جوانان زائر اولی بسیار زیاد بود.

وی با ابراز امیدواری به اینکه در سال آینده تعداد بیشتری اعزام از استان کرمان به مرقد امام خمینی صورت گیرد، افزود: زائران کرمانی با توجه به بُعد مسافت بین کرمان و تهران از امشب اعزام می‌شوند و فردا به زیارت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌روند و فردا شب در تهران اسکان می‌یابند و ۱۴ خرداد در آیین بزرگداشت ارتحال امام(ره) شرکت می‌کنند و سپس راهی استان کرمان می‌شوند.

این فرمانده ارشد نظامی همچنین استقبال پرشور جوانان از حضور در آیین ارتحال امام خمینی(ره) را بیانگر این امر دانست که آنها تشنه مباحث معنوی هستند و افزود: جوانان با مطالعه صحیفه امام خمینی(ره)،  حضور در جوار مرقد ایشان و شنیدن صحبت‌های گران‌بهای امام خامنه‌ای با قدم‌های استوارتر برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن در جنگ روایت‌ها تلاش می‌کنند.

در همین حال امام جمعه کرمان در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی(ه) موفق شد انقلابی شکوهمند را به پیروزی برساند و جهان اسلام را تحت تاثیر  قرار دهد و دشمنان هرچه تلاش کردند انقلاب اسلامی به شکست برسد اما موفق نشدند و تلاش خودشان را در مرحله دوم گذاشتند که انقلاب در مرزهای ایران خلاصه شود و به این خواسته خود هم نرسیدند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت: جریان مقاومت شکل گرفت و شهید سلیمانی از فرماندهان عالی‌رتبه ما سال‌ها موفق شد این جبهه مقاومت را عمق و توسعه دهد.

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی(ره) و مکتب امام نیز در راستای مکتب ائمه عصمت و طهارت است و  انقلاب ما با اسم امام خمینی گره خورده است و امام در دنیا طرفداران و عاشقان فراوانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد:  اسم، راه و مکتب امام راحل ماندگار شد و ما مدیون امام هستیم و هرسال در سالگرد رحلت ایشان این توفیق برای تعدادی از خواهران و برادران ایجاد می‌شود تا در همایش بزرگ تجلیل از امام راحل در حرم‌ مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت کنند و سخنان مقام‌ معظم رهبری را گوش دهند.

علیدادی‌سلیمانی گفت:  امسال شرایط کرونایی تمام شده و به همت بسیج و سپاه ثارالله استان کرمان چند هزار نفر از مردم کرمان در این همایش بزرگ شرکت می‌کنند که این افراد سفیران و نمایندگان استان شهیدپرور کرمان هستند.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از فرمانده سپاه ثارالله و استاندار کرمان برای اعزام زائران به مرقد امام راحل بیان داشت: امیدواریم در سال آینده جمعیت بیشتری از استان کرمان شرکت کنند زیرا بنا به گفته سردار نظری تقاضا بیش از این تعدادی است که در حال اعزام هستند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب


[ad_1]

[ad_2]

آغاز سفر کرمانی‌ها به مرقد امام قلب‌ها از جوار سردار دل‌ها

منبع: فــارس
? آغاز سفر کرمانی‌ها به مرقد امام قلب‌ها از جوار سردار دل‌ها