آغاز تولید سل‌ نیروگاه‌های خورشیدی کشور در ماهان

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی کشور به عنوان تولید سل‌های مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی در کشور با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰۰ نفر در ماهان آغاز شد. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی کشور به عنوان تولید سل‌های مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی در کشور با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰۰ نفر در ماهان آغاز شد.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری بخش ماهان با حضور فرماندار شهرستان کرمان و تعدادی از مدیران کل و مسئولان ماهان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه است و تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و سالانه حدود ۳ هزار مگاوات تولید سل خواهد داشت که بزرگ ترین مجموعه تولید سل در خاورمیانه خواهد بود و می توان ناطرازی برق در حوزه انرژی های پاک را تامین کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود ۳۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه باشد که یک تحول در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهد بود و با توجه به دانش بنیان بودن پروژه، هماهنگی های لازم برای انعقاد قراردادهای تخصصی با پارک علم و فناوری ماهان و دانشگاه هایتک در دستور کار است و از مهم ترین تصمیمات اجرایی منطقه ماهان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: کمک به تامین آب شرب شهر ماهان و روستاهای دارای تنش آبی منطقه از دیگر موضوعات جلسه بود و مجوز حفر چاه جدید امروز نهایی شد. ضمن اینکه مدیریت منابع آب از دیگر مسائل مهم است و با همه واحدهایی که اتصالات پشت کنتور دارند و بیش از حد مجاز آب مصرف می کنند، براساس قانون اقدام و برخورد می شود.

وی با بیان اینکه درباره موضوعات مربوط به زیرساخت های آب، برق و گاز روستاها افزود: مقرر شد برای گازرسانی به واحدهای کمی که باقی مانده به زودی اقدام و پیش بینی می شود تا پایان سال روستای بدون گاز درمنطقه ماهان نداشته باشیم. همچنین مصوب شد برقرسانی روستاهایی که تامین برق از مسیر اصلی برای آنها طولانی است و زیر ۲۰ خانوار هستند، از طرق واحدهای خورشیدی تامین شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در بحث آسفالت نیز تصمیم گرفته شد در اختیار همه روستاهای نیازمند آسفالت معابر، قیر رایگان قرار بگیرد و با بنیاد مسکن به صورت مشارکتی انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: برای طرح های اقتصادی که به زودی از طرف شهردار و شورای شهر ماهان اجرا شود، آمادگی داریم با سازمان شهرداری های کشور هماهنگی کنیم و کار عملیاتی شود.

وی افزود: در بحث محیط زیست بابت دامداری های اطراف ماهان که مشکلاتی ایجاد کرده و همچنین درباره ظرفیت های بخش های مختلف از جمله مخابرات و … مصوبات خیلی خوبی داشتیم و امیدواریم توسط فرماندار و بخشدار پیگیری و در هفته های آینده نتیجه به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام




آغاز تولید سل‌ نیروگاه‌های خورشیدی کشور در ماهان

منبع: ایـسنا
? آغاز تولید سل‌ نیروگاه‌های خورشیدی کشور در ماهان