آغاز به‌کار دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» در کرمان

دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان آغاز به‌کار کرد.   به گزارش فت فتو از کرمان؛ سردار بهمن کارگر به‌صورت ویدئوکنفرانس در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره  سردار سپهبد  شهید حاج‌قاسم سلیمانی در گلزار شهدا کرمان اظهار داشت: آموزش و پرورش همان‌طور که در دفاع […]


دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان آغاز به‌کار کرد.

  به گزارش فت فتو از کرمان؛ سردار بهمن کارگر به‌صورت ویدئوکنفرانس در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره  سردار سپهبد  شهید حاج‌قاسم سلیمانی در گلزار شهدا کرمان اظهار داشت:

آموزش و پرورش همان‌طور که در دفاع مقدس پیشتاز بود، در موضوعات فرهنگی هم پیشتاز است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، عنوان کرد:  نزدیک به ۵ هزار معلم شهید،۵۳ هزار رزمنده ،۴ هزار و ۵۰۰ آزاده و ۲۵ هزار جانباز در آموزش پرورش داریم و یک چنین شرایطی را در هیچ یک از وزارتخانه‌ها نداریم.

کارگر بیان کرد: آموزش و پرورش را نباید تنها در یک وزارتخانه خلاصه کرد؛ زیرا این وزارتخانه کار ستادی آموزش و تربیت  دانش‌آموزان را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس ظرفیت بالایی دارد که امیدواریم در کتاب‌ها، معلمان و مجموعه آموزش و پرورش خودش را نشان دهد که تا کنون هم نشان داده است.

کارگر با اشاره به اینکه ما راهیان نور به نام راهیان نور  شهید سلیمانی نداریم، ادامه داد: راهیان نور ما، راهیان نور دفاع مقدس است که ممکن است در مسیر خودشان به مزار مطهر ماج قاسم سلیمانی هم بروند و از نیمه دوم سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ستاد ملی کرونا راهیان نور راه‌اندازی می‌شود.

ارسال ۱۲۰ هزار اثر از سراسر کشور و کشورهای مسلمان به دبیرخانه جشنواره

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: پیشرفت، توسعه و تعالی هر کشور را در گرو تربیت صحیح  نیروهای انقلابی، ولایی و ارزشی است.

وی عنوان کرد: از مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت، صیانت از  میراث ارزشمند شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی به‌عنوان مدرسه و مکتب درس‌آموز و بی‌بدیل و پیوستگی است.

اسکندری‌نسب گفت: دلیل برگزاری جشنواره علمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه صبر و بردباری  دانش‌آموزان و فرهنگیان با زندگی سردار دل‌ها است.

وی افزود: در سال گذشته در کمتر از سه ماه بالغ بر ۱۲۰ هزار اثر از سراسر کشور و کشورهای مسلمان توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

اسکندری‌نسب افزود: دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار با مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور از ۱۵ مهرماه در راستای آشنایی با سیره و روش زندگی شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

مسؤول دبیرخانه جشنواره ملی علمدار تاکید کرد: آموزش و پرورش تربیت آینده‌سازان  وفادار به انقلاب اسلامی، انسان‌های متدین، شجاع و با بصیرت را در دستور کار آن قرار دارد.

اسکندری‌نسب با اشاره که مهم‌ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش به اینکه ترویج مکتب شهید سلیمانی است، بیان کرد: وظیفه ما در آموزش و پرورش صیانت از میراث گران‌بهای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: از جمله موضوعات و محورهای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار، روش‌های تربیتی کودکان و نوجوانان در مکتب حاج‌قاسم، شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، آموزه‌ها و آداب تعلیم و تربیت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی و…است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





آغاز به‌کار دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» در کرمان

منبع:فــارس
? آغاز به‌کار دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» در کرمان