آغاز به‌کار ۱۳ قاضی جوان در دادگستری استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز به‌کار ۱۳ قاضی جوان در دادگستری کل استان کرمان خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آئین اختتامیه دوره ششم کارآموزی قضائی استان کرمان گفت: تقارن اختتامیه با هفته بسیج حاوی […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز به‌کار ۱۳ قاضی جوان در دادگستری کل استان کرمان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آئین اختتامیه دوره ششم کارآموزی قضائی استان کرمان گفت: تقارن اختتامیه با هفته بسیج حاوی این پیام است که در نظام جمهوری اسلامی ایران کاری موفق است که پشتوانه‌اش داشتن روحیه بسیجی است و بنابراین با تفکر بسیجی و روحیه جهادی وارد کار قضاوت شوید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به سختی و اهمیت کار قضاوت عنوان کرد: قضاوت نیاز به داشتن علم فراوان، صبر و حوصله زیاد و کار مضاعف و خارج از وقت دارد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان با بیان اینکه در این شغل بعضا قضات با وسوسه‌های انسان‌های شیطان سفت مواجهه می‌شوند، گفت: برای رهایی از این گمراهی و یافتن حقیقت بایستی قضات به خداوند متعال توکل کنند و به ائمه اطهار(ع) توسل جویند.

حجت‌الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق در قضاوت عنوان کرد: اختتامیه دوره کارآموزی به معنی پایان مطالعه و پژوهش نیست و قضاتی موفق هستند که دائما با بررسی و پژوهش علم خود را به‌روز کنند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود قضاتی را موفق دانست که با افراد صلاحیت دار مشورت می‌کنند و گفت: هرمیزان یک نفر عالم باشد از مشاوره گرفتن بی‌نیاز نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: مسائل تئوری با عملی متفاوت است زیرا یک قاضی با مسائل و چالش‌هایی مواجهه می‌شود که در هیچ کتابی یافت نخواهد شد و اطلاع از حقیقت جز با مشورت گرفتن از همکارن با تجربه یا سایر حقوق‌دانان و اساتید علم حقوق حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: قضات نباید در تصمیم‌گیری و صدور رای دچار تردید شوند بایستی توان تصمیم‌گیری در زمان مناسب داشته باشند و هنگامی که ادله کافی در پرونده‌ای کسب شد و حقیقت مشخص گردید در صدور رأی درنگ نکنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان در ابتدای نشست اختتامیه دوره ششم کارآموزی قضائی استان کرمان ضمن تبریک به قضات بابت ابلاغ قضایی، خطاب به آنان گفت: خدمت بی‌منت و صادقانه با مردم داشته باشید.

محمد باقر اسلامی افزود: این دوره با ۲۰ نفر از کارآموزان قضایی به پایان رسید که از این تعداد ۱۳ نفر به قضات استان اضافه خواهند شد و تعداد هفت نفر غیربومی خواهان خدمت در استان‌های دیگر هستند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان کرمان از این دوره کارآموزی بیان کرد: در این دوره کمترین مشکل را داشتیم و برنامه‌ریزی‌های مناسب موجب هماهنگی بیشتر در این امر شده بود.

انتهای خبر/م




آغاز به‌کار ۱۳ قاضی جوان در دادگستری استان کرمان

منبع:آرمـان
? آغاز به‌کار ۱۳ قاضی جوان در دادگستری استان کرمان