آرزویم ساخت خانه قرآنی روستای محمدآبادمیثم رفسنجان است

کرمان_ یک فعال قرآنی در شهرستان رفسنجان گفت: آرزو دارم با کمک خیرین خانه قرآنی روستای محمدآباد میثم رفسنجان ساخته شود تا افراد بیشتری با قرآن و مفاهیم آن آشنا شوند. نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان داده […]



کرمان_ یک فعال قرآنی در شهرستان رفسنجان گفت: آرزو دارم با کمک خیرین خانه قرآنی روستای محمدآباد میثم رفسنجان ساخته شود تا افراد بیشتری با قرآن و مفاهیم آن آشنا شوند.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان داده است. قرآن کتابی است که خداوند آن را سیراب کننده تشنگان علم، بهار دل‌های فقیهان و دانشمندان و آخرین مقصد نیکان و پاکان قرار داده است. کتابی که یادگیری و یاد دادن آن در کلام اهل بیت (ع)، سفارش شده است؛ به همین دلیل بسیاری از فعالین قرآنی در نقاط مختلف کشور در جهت ترویج قرآن خوانی و آموزش آن گام برداشته‌اند.

در روستای محمد آباد میثم شهرستان رفسنجان واقع در شمال استان کرمان هم یکی از فعالان قرآنی به نام فرحناز الله دادی، در زمینه آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم به کودکان و نوجوانان مشغول به فعالیت است. او که تا کنون به افراد زیادی در روستای محل زندگی خود قرائت و مفاهیم قرآن را آموزش داده است آرزو دارد بتواند خانه قرآنی را با کمک خیرین در روستای محمدآباد میثم رفسنجان احداث کند. به همین منظور با این فعال قرآنی گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

* خودتان را معرفی کنید؟

بنده فرحناز الله دادی، ۴۹ ساله و ساکن روستای محمد آباد میثم رفسنجان می‌باشم. من دارای تحصیلات لیسانس علوم تربیتی و مدیر و مربی روخوانی، روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم هستم.

* فعالیت‌های قرآن شما چه تأثیری در زندگی شخصی تان داشته است؟

من سرگروه جلسات خانگی قرائت قرآن در روستای محل سکونتمان هستم و به آموزش قرآن به دانش آموزان ۶ سال تا بزرگسال مشغول می‌باشم. فعالیت‌های قرآنی باعث وجود آرامش در زندگی ام و رضایت قلبی و شناخت حقایق شده است.

* چگونه با قرآن مأنوس و به آن علاقه مند شدید؟

من از سن ۱۲ سالگی به قرآن علاقه مند شدم و از نوجوانی به کلاس‌های متعدد قرآن می‌رفتم.

* چه اقداماتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و آشنایی و علاقمندی بیشتر مردم روستای محمد آباد میثم با قرآن انجام داده‌اید؟

من سعی می‌کنم نوجوانان را با قرآن آشنا کنم و به آنها آموزش رایگان بدهم. همچنین در جلسات قرآنی نیز انجام وظیفه می‌کنم

* آیا از فعالیت‌های قرآنی شما حمایتی صورت گرفته است و چه نیازها و مشکلاتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی خود دارید؟

از فعالیت‌های قرآنی ما حمایت جدی نشده است، اما خداوند را شاکرم و به فعالیت خودم ادامه می‌دهم. من از سال ۱۳۷۳ در داخل خانه خودم و مساجد فعالیت قرآنی دارم و برای فعالیت فرهنگی بیشتر در زمینه قرآن نیاز به ساخت خانه قرآنی دارم که باید در این زمینه خیرین کمک کنند.

* و سخن پایانی؟

امیدوارم با لطف خداوند بتوانم خانه قرآنی روستای محمد آباد میثم بسازم و از فعالیت‌های قرآنی شهرهای دیگر نیز بازدید داشته باشم.

کد خبر ۶۰۷۴۵۵۹


آرزویم ساخت خانه قرآنی روستای محمدآبادمیثم رفسنجان است

منبع: مــهر
? آرزویم ساخت خانه قرآنی روستای محمدآبادمیثم رفسنجان است