آخرین وضعیت طرح «نهضت ملی مسکن» در شهرهای شمالی کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شمالی استان روند رو به رشدی دارد و مشکل زمین در این شهرها در حال تعیین‌تکلیف بوده و شهرستان کوهبنان در اجرای این طرح پیشتاز استان است. به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان امروز در نشست […]


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شمالی استان روند رو به رشدی دارد و مشکل زمین در این شهرها در حال تعیین‌تکلیف بوده و شهرستان کوهبنان در اجرای این طرح پیشتاز استان است.

به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان امروز در نشست منطقه‌ای فرمانداران شهرهای شمالی استان اظهار کرد: استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن روند رو به رشدی داشته و در شهر‌های شمالی استان تقریباً مشکل تامین زمین برای اجرای این طرح نداریم به گونه‌ای که کوهبنان در اجرای طرح پیشتاز است و در راور هم مشکل خاصی وجود ندارد.

 وی ادامه داد: برای اجرای طرح ملی مسکن در شهر زرند چندین نقطه مورد بررسی قرار گرفته که به‌زودی تعیین‌تکلیف شده و به متقاضیان واگذار می‌شود.

 حافظی افزود: به‌زودی ۲۷۰ هکتار زمین به شهر رفسنجان الحاق می‌شود تا مشکل این شهرستان در بحث نهضت ملی مسکن برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: بسته‌های تشویقی خوبی برای بافت فرسوده شهر‌ها تعیین شده که برای پیشرفت کار نیازمند مشارکت مردم هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است و جاده‌های پرترددی دارد اما با توجه به تمام مشکلات تلاش ما احداث جاده‌های جدید و رفع مشکلات جاده‌های موجود است.

وی با بیان این که جاده فعلی کوهبنان به زرند جاده معدنی بوده و استاندارد نیست، افزود: تلاش می‌کنیم تا اعتبارات این جاده افزایش یابد زیرا با بهره‌برداری از این جاده هم مسیر کوتاه می‌شود و هم جاده استاندارد و مناسب‌تری در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

 حافظی افزود: در بحث جاده‌ای اقدامات خوبی در شهرستان‌های رفسنجان، زرند و راور نیز در دستور کار داریم و تلاش ما بر بهره‌برداری هرچه سریعتر باند دوم کرمان به راور است.

لزوم توجه ویژه به امنیت راه‌ها

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز کوهبنان را شهری فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود تا کوهبنان به جایگاه واقعی خود در عرصه‌های مختلف برسد و استقرار امکانات و احداث راه‌های ارتباطی باید در اولویت قرار گیرد.

 عفت شریعتی‌کوهبنانی گفت: یکی از مهمترین مسائل، امنیت راه‌هاست در حالی که استان کرمان پایخت مقاومت است و از ظرفیت‌های قابل توجه بالایی برخوردار است، اما همچنان در برخی عرصه‌ها نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تاکید کرد: راه‌های مواصلاتی استان کرمان گسترده است که بعضا مشکلات و آسیب‌های خاص خود را دارد در مسیرهای مواصلاتی شهرستان‌های زرند و کوهبنان همچنان شاهد جان باختن افراد هستیم.

 نماینده زرند و کوهبنان اضافه کرد: کوهبنان تنها شهرستان دیار کریمان است که از داشتن جاده اختصاصی و استاندارد بی‌بهره هست.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جاده‌های شمال استان کارگران معادن و کارخانجات در حال تردد هستند و ماشین‌های سنگین هم مواد معدنی را جابه‌جا می‌کنند که باید در راستای تسهیل رفت و آمد و کاهش تصادفات اقدام اساسی صورت گیرد و هرچه سریعتر جاده کوهبنان به زرند به بهره برداری برسد.

وی تأکید کرد: تلاش شود جامعه کارگری و مسافران با آرامش و امنیت در مسیرهای اصلی و فرعی استان خصوصا شهرستان‌های شمالی تردد داشته باشند که برای رفع موانع و پیگیری از طریق دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مربوطه آمادگی هرگونه همکاری هستم. .

در این نشست فرمانداران شهرستان‌های زرند، کوهبنان، راور و رفسنجان به تشریح وضعیت مسکن ملی و راه‌ها پرداختند.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب





آخرین وضعیت طرح «نهضت ملی مسکن» در شهرهای شمالی کرمان

منبع: فــارس
? آخرین وضعیت طرح «نهضت ملی مسکن» در شهرهای شمالی کرمان