آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های تخریب‌شده از سیل در رفسنجان

معاون عمرانی فرماندار رفسنجان گفت: ۷۴ منزل مسکونی در کوثرریز و نعمت‌آباد در سیل مرداد سال گذشته تخریب شدند که ۵۳ واحد ساخته شده و در آنها سکونت دارند. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، مرداد سال گذشته سیل ویرانگر سیلی سختی به شهرستان رفسنجان زد و خسارات زیادی به زیرساخت‌ها در شهر و روستاها […]


معاون عمرانی فرماندار رفسنجان گفت: ۷۴ منزل مسکونی در کوثرریز و نعمت‌آباد در سیل مرداد سال گذشته تخریب شدند که ۵۳ واحد ساخته شده و در آنها سکونت دارند.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، مرداد سال گذشته سیل ویرانگر سیلی سختی به شهرستان رفسنجان زد و خسارات زیادی به زیرساخت‌ها در شهر و روستاها وارد کرد.

همت جهادی مسؤولان موجب شد زیرساخت‌ها یکی پس از دیگری ترمیم و التیامی بر زخم کاری که سیل بر پیکر این شهرستان وارد کرده بود، گذاشته شود.

اما در آن وضعیت بحرانی آنچه که دلها را بیش از همه چیز رنجاند، تخریب خانه‌ها بود، خانه‌هایی که سیل آنها را تخریب و وسایل را با خود برد و در گل نشاند به‌طوری که دیگر قابل استفاده نبودند.

حالا پس از گذشت یک سال و نیم از آن مرداد تلخ، اگرچه دیر است، اما خبرهای خوبی از خانه‌دار شدن دوباره اهالی سیل‌زده می‌شنویم.

علی آرمان معاون عمرانی فرماندار رفسنجان در همین رابطه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سیل مردادماه سال گذشته ۷۴ واحد مسکونی در روستاهای کوثرریز و نعمت‌آباد تخریب شدند که به هر ۷۴ واحد منابع بلاعوض شامل ۱۲۵ میلیون تومان از کمک خیران و مس و ۲۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن تعلق کرد.

 وی افزود: در حال حاضر ۵۳ واحد تکمیل شده و در آن سکونت دارند، ۱۸ واحد سقف‌ها تکمیل و در مرحله نازک‌کاری هستند و ۳ واحد هنوز سقف‌شان آماده نشده است.

آرمان همچنین عنوان کرد: برای تمامی خانه‌هایی که در شهر و روستاها از سیل آسیب دیدند، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.

پس از آوارگی و بی‌خانمانی که در اثر این بلای طبیعی برای مردم رقم خورد، صبر این مردم ستودنی‌ست و امیدواریم هرچه زودتر مابقی خانه‌ها نیز آماده و صاحبان آن بتوانند با خیال راحت در خانه‌های خود زندگی کنند و روزهای تلخ سیل‌زدگی را به فراموشی بسپارند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های تخریب‌شده از سیل در رفسنجان

منبع: فــارس
? آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های تخریب‌شده از سیل در رفسنجان