آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کرمان| ۴ شهرستان قرمز و ۱۵ شهرستان نارنجی هستند

مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان استان از نظر کرونا در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان استان نارنجی هستند. به گزارش فت فتو از کرمان، حمید شمس‌الدینی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان ظهر امروز در ستاد استانی کرونا اطهار کرد: در حال حاضر چهار شهرستان زرند، کوهبنان، […]


مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان استان از نظر کرونا در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان استان نارنجی هستند.

به گزارش فت فتو از کرمان، حمید شمس‌الدینی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری کرمان ظهر امروز در ستاد استانی کرونا اطهار کرد: در حال حاضر چهار شهرستان زرند، کوهبنان، قلعه‌گنج و عنبرآباد در وضعیت قرمز، چهار شهرستان ارزوئیه، رابر، بافت و انار در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

  حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روند بیماری در سطح استان نزولی است، اظهار داشت: تا شب گذشته ۱۲۵۸ نفر بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان بستری بودند.

وی با اشاره به افزایش ۴ مورد فوتی طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن گفت: در هفته گذشته شاهد  ۲۵ درصد  کاهش موارد بستری، ۳۰ درصد کاهش بیماران سرپایی و ۲۰ درصد کاهش انجام  تست‌ها در سطح استان بوده‌ایم.

صافی‌زاده تاکید کرد: کاهش موارد ابتلا به معنی تمام شدن کرونا نیست؛ زیرا با وضعیت شکننده‌ای مواجه هستیم و امیدواریم با کاهش روند نزولی  بیماری شاهد کاهش میزان بستری‌ها و مرگ و میرها باشیم.

در ادامه علی زینی‌وند استاندار کرمان اظهار داشت: با توجه به روند کاهشی بیماری در سطح استان هنوز ۱۲۵۸ نفر در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار از چندین استان کشور که در اوج پیک قرار دارند، بالاتر است .

وی عنوان کرد: وضعیت استان کرمان همچنان شکننده است و مراکز درمانی و ستاد کرونا استان باید آمادگی خود را در این زمینه حفظ کنند و ما  دو هزار ۳۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تخت کرونایی در همه مراکز بیمارستانی سراسر استان آماده کرده بودیم را  باید حفظ کنیم و حتی آن را افزایش دهیم.

زینی‌وند تصریح کرد: در استان کرمان مواردی از بیماری قارچ سیاه مشاهده شده است که اگر دارو در مراکز دولتی و داروخانه‌ها توسط بیمه‌ها تامین نشود فردی که تمکن مالی ندارد از عهده مخارج این دارو بر نمی‌آید چراکه هزینه هر دز آن حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در روز است؛  بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی خود رو ملزم کنند که حتما به اندازه کافی داروی این بیماری را در بیمارستان‌ها داشته باشند و این داروها را به‌صورت دقیق در یک سامانه توزیع ‌ وتحت رصد قرار دهند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان جزء استان‌هایی‌ست که تعدادی زیادی از جمعیت آن در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، افزود: تاکنو  نه پذیرش کشور عراق قطعی شده و گفته شده ۳۰ هزار نفر سهمیه داده شده که عمومی نیست و از مردم درخواست داریم بدون توجه به اطلاعیه‌ها و ثبت‌نام‌های رسمی حج و زیارت که مسؤول کمیته اعزام است، هیچ گونه برنامه‌ریزی برای اعزام انجام ندهند و هر گونه تصمیم جدی در بحث اربعین از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود.

زینی‌وند بیان داشت: مراسماتی که در گذشته جاماندگان اربعین برگزار می‌کردند با توجه به اینکه شرایط ما اکنون مانند گذشته نیست، را نمی‌توانیم به آن صورت برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری مراسمات جاماندگان اربعین را به فرمانداران شهرستان‌ها واگذار می‌کنیم که با کمک دانشگاه علوم پزشکی  در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه ما حکم حکومتی برای ما استان نمی‌دهیم، گفت: با توجه به رنگ‌بندی متفاوت شهرهای استان تصمیم‌گیری در زمینه بازگشایی برخی از مشاغل بر عهده فرمانداران است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کرمان| ۴ شهرستان قرمز و ۱۵ شهرستان نارنجی هستند

منبع:فــارس
? آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کرمان| ۴ شهرستان قرمز و ۱۵ شهرستان نارنجی هستند