آخرین اقدامات میراث برای ساماندهی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از آخرین اقدامات طرح ساماندهی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر کرمان خبر داد و گفت: آخرین نامه برای پیگیری این طرح انجام و امضای وزیر اخذ شده است. به گزارش فت فتو از کرمان، فریدون فعالی در حاشیه بازدید از دفتر فت فتو کرمان با اشاره به تعیین خط مشی و برنامه‌ها […]


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از آخرین اقدامات طرح ساماندهی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر کرمان خبر داد و گفت: آخرین نامه برای پیگیری این طرح انجام و امضای وزیر اخذ شده است.

به گزارش فت فتو از کرمان، فریدون فعالی در حاشیه بازدید از دفتر فت فتو کرمان با اشاره به تعیین خط مشی و برنامه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار داشت: ما تا آخرین ساعتی که در خدمت مردم استان باشیم پیگیر برنامه‌ها و اهداف سازمان میراث فرهنگی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان ساماندهی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر را از مهمترین اقدامات اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این منطقه مردم ۱۸ سال اسیر بودند، آخرین نامه برای پیگیری این طرح انجام و امضای وزیر اخذ شده است.

وی عنوان کرد: به همت همکاران در مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان اتفاقات خوبی صورت گرفته اما متاسفانه بیش از یک سال و نیم است که به کرونا برخورد کردیم در غیر اینصورت تغییر و تحولات به خوبی محسوس بود.

فعالی با اشاره به اینکه بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ به مدت یک روز در شهر منتخب کرمان برگزار می‌شود، گفت: این رویداد ملی را با حضور وزیر داریم و کرمان جزو اولین استان‌هایی است که میزبان وزیر جدید میراث فرهنگی است.

محمدرضا بهرامی رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان نیز در این بازدید با اشاره به تحولات صورت گرفته در میراث فرهنگی طی سال‌های اخیر عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا و سفر نرفتن‌ها موجب شد گردشگری از رونق بیفتد و با اقدامات انجام شده به آینده امید داریم کرمان یکی از استان‌های موثر در گردشگری باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در استان کرمان داریم این است که دیدگاهی که به بخش صنعت و کشاورزی و … دارند به بخش گردشگری ندارند که اگر این توجه بود با توجه به تحریم‌ها و مشکلاتی که داریم میانبرترین و ساده‌ترین راه جذب توریست بود که خود باعث رونق ویژه‌ای در استان می‌شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق





آخرین اقدامات میراث برای ساماندهی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر کرمان

منبع:فــارس
? آخرین اقدامات میراث برای ساماندهی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر کرمان