آب سدهای کرمان افزایش یافت

کرمان – مدیرعامل آب منطقه ای کرمان از افزایش قابل توجه آب در سدهای استان کرمان از هفته گذشته تاکنون خبر داد. علی رشیدی در گفتگو با مهر اظهارداشت: به دلیل کاهش ۶۷ درصدی بارندگی تا یک هفته قبل در استان کرمان سطح آب‌های پست سدهای کرمان به شدت کاهش یافته بود و نگرانی‌هایی در […]

کرمان – مدیرعامل آب منطقه ای کرمان از افزایش قابل توجه آب در سدهای استان کرمان از هفته گذشته تاکنون خبر داد.

علی رشیدی در گفتگو با مهر اظهارداشت: به دلیل کاهش ۶۷ درصدی بارندگی تا یک هفته قبل در استان کرمان سطح آب‌های پست سدهای کرمان به شدت کاهش یافته بود و نگرانی‌هایی در این خصوص مطرح بود اما در بارندگی‌های روزهای اخیر آب اکثر سدهای استان افزایش قابل توجه داشته است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سد سازی در کرمان و تأمین اعتبار طرح‌های در دست اقدام گفت: متأسفانه آب‌های سطحی در استان کرمان به جای استحصال روانه کویر می‌شود و این مساله خشکسالی را در کرمان تشدید می‌کند.

رشیدی افزود: خوشبختانه آب سد نساء از ۸ میلیون مترمکعب به ۶۰ میلیون مترمکعب و آب سد جیرفت از ۱۱ میلیون مترمکعب آب به ۱۲۲ میلیون مترمکعب و آب سرد بافت از یک میلیون مترمکعب به ۲۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی گفت: وضعیت آب پشت سدها بهتر شده اما با توجه به خشکسالی طولانی مدت و افت سطح آب‌های زیر زمینی در دشت‌ها، کرمان همچنان در معرض خشکسالی و کم آبی شدید قرار دارد.

وی صرفه جویی و مصرف بهینه آب به خصوص در بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست و افزود: باید به گونه‌ای از آب‌های موجود استفاده و که در تابستان کمترین تنش آبی را داشته باشیم.

کد خبر ۵۳۹۵۸۹۴




آب سدهای کرمان افزایش یافت

منبع: مــهر
? آب سدهای کرمان افزایش یافت