آب در شرق کرمان به یک بحران تبدیل شده است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس با اشاره به آب،راه،برق و گاز به‌‌عنوان زیرساخت‌های اصلی گفت:«آب در شرق استان به یک بحران تبدیل شده و خشکسالی جدی منطقه را تهدید می‌کند». حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسۀ شورای اداری شهرستان نرماشیر که با حضور استاندار کرمان برگزار شد،تاکید کرد:«تغذیۀ آب‌های […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس با اشاره به آب،راه،برق و گاز به‌‌عنوان زیرساخت‌های اصلی گفت:«آب در شرق استان به یک بحران تبدیل شده و خشکسالی جدی منطقه را تهدید می‌کند».

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسۀ شورای اداری شهرستان نرماشیر که با حضور استاندار کرمان برگزار شد،تاکید کرد:«تغذیۀ آب‌های زیرزمینی از طریق هدایت آب‌های فصلی باید انجام شود».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی همچنین با اشاره به خطرآفرین بودن محور ریگان به نرماشیر بیان کرد:«محور محمدآباد ریگان به جاسک به عنوان یک محور استراتژیک است که پیشرفت منطقه را به همراه خواهد داشت‌».

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که آب در سطح کشور به یک ابر بحران تبدیل شده است،گفت:«امسال میزان بارندگی در استان ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر بوده است».

علی رشیدی افزود:«شهرستان‌های شرقی استان کرمان به لحاظ وجود سد نساء از آب شرب پایدار و باکیفیتی برخوردار هستند».

وی ادامه داد:«تصفیه‌خانۀ سد نساء بم در حال راه‌اندازی است که به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مطالعات اجرای طرح آبرسانی به چهار شهرستان بم،ریگان،فهرج و نرماشیر انجام شده که در صورت تامین اعتبار تا چند ماه آینده این طرح کلنگ‌زنی خواهد شد». /پ

 




آب در شرق کرمان به یک بحران تبدیل شده است

منبع:خبر کرمان
?

آب در شرق کرمان به یک بحران تبدیل شده است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی