آبرسانی سیار در پُربارش‌ترین نقطه کرمان

طرح آبرسانی به ۷۰۰روستای استان کرمان با اعتبارهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم  معرفی مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در قرارداد با قرارگاه […]

طرح آبرسانی به ۷۰۰روستای استان کرمان با اعتبارهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم  معرفی مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی روستایی استان اختصاص یافته و در این طرح به ۶۷۹ روستا آبرسانی می‌ شود.

مسعود خشایی افزود: همچنین براساس پیگیری ها این آمار تا بیش از ۷۰۰ روستا در استان کرمان افزایش می‌یابد.

 

بگفته وی: در حوزه شهری حدود ۱۰۰ درصد(فقط آبرسانی با تانکر در شهرستان رابر) و در حوزه روستایی ۷۶ درصد ضریب پوشش آب و فاضلاب در استان کرمان است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: منابع خوبی در اعتبارات ۱۴۰۱ برای استان کرمان پیش بینی شده و بخشی از نگرانی ها در حوزه آب و فاضلاب  استانر رفع می شود.

مدیرعامل پیشین شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان که این مسئولیت را از سال ۸۹ برعهده داشته هم گفت: آب شهرستان رابر امروز با تانکر از بافت آبرسانی و تامین می شود، در حالی که این شهرستان پرباران ترین نقطه جغرافیای استان است.

 

طاهری با اشاره به ساخت تصفیه خانه در بیش از ۱۳ شهر برای ارتقای کیفی آب در بازه هفت تا هشت سال اخیر ادامه داد:  آب آشامیدنی کلانشهر کرمان از طریق ۱۱۰ چاه تامین می‌شود وهزار مترمربع در اوج مصرف، دچارکمبود و آب شهرستان های بردسیر، جیرفت، ریگان و نرماشیر و نیز صدها روستا از نظر کیفی دچار چالش است .

 

مدیرعامل پیشین شرکت آبفا استان کرمان همچنین گفت: استان در حوزه بازچرخانی آب و اجرای شبکه فاضلاب پایین ترین میزان بهره مندی را در کشور داشت زیرا با منابع نزدیک به پنج میلیارد تومان در سال فاضلاب عملیاتی نمی شد؛ فاضلاب کرمان از سال ۷۶ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۶ درصد پیش می رفت.

وی تصریح کرد: استان کرمان  نخستین بار در کشور سه قرارداد در حوزه فاضلاب منعقد کرد که نخستین طرح در سیرجان بود که تصفیه خانه آن در مرحله بهره برداری قرار گرفته و این طرح تا ماه آینده افتتاح می شود؛ همچنین  قرارداد فاضلاب کرمان هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منعقد شده و زرند ۲۱۷ میلیارد تومان قرارداد دارد.

طاهری یاد آور شد: جذب بیش از پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه بازچرخانی آب و فاضلاب از طریق بخش خصوصی کار بسیار ارزشمندی بود که با همت مسولان ملی و استان کرمان عملیاتی شد.

مدیرعامل پیشین آبفا استان کرمان افزود:  بقای صنعت در استان کرمان نیز به بازچرخانی آب بستگی دارد که این طرح ها طی سه سال آینده جمع آوری می شوند و طرحهای فاضلاب رفسنجان، شهربابک و بردسیر  آغاز می شودومطالعات اولیه آنها انجام شده و به مزایده رفته است.

طاهری ادامه داد: شرکت میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) در احداث فاضلاب کرمان و زرند پا به‌عرصه ‌گذاشت که در اجرای منافع و مسئولیت اجتماعی به صحنه آمد و در رفسنجان مس  به ساخت تصفیه خانه ۳۰۰ میلیارد تومانی متعارف ترغیب شدهه و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به برخی دیگر مشکلات آبفا کرمان گفت: راههای مختلفی برای رفع مشکل نیروهای خرید خدمت(آب و فاضلاب روستایی استان پس از ادغام) پیگیری کردیم و شاید حق آنان این نبود که پس از ۲۸ سال برون سپاری و از مزایا زده شوند.

 

عبدیان مدیرعامل جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان نیز با اعلام اولویت تمرکز بر ساماندهی و حل مشکلات مناطق پرتنش استان از نظر کم آبی ، بر بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه تاکید کرد.

 




آبرسانی سیار در پُربارش‌ترین نقطه کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? آبرسانی سیار در پُربارش‌ترین نقطه کرمان