کرمان – فت فتو – فقدان اعتماد لازم مدیران به فعالان رسانه و گاها شناخت ناکافی از این حوزه به عنوان یک حلقه مفقوده موجب کاهش میزان بهره گیری این افراد از ظرفیت رسانه ها شده است. مدیران باید بدانند تنها در سایه اعتماد هر چه بیشتر به رسانه ها و کارکردهای آنهاست که می […]
کرمان – فت فتو – فقدان اعتماد لازم مدیران به فعالان رسانه و گاها شناخت ناکافی از این حوزه به عنوان یک حلقه مفقوده موجب کاهش میزان بهره گیری این افراد از ظرفیت رسانه ها شده است.
مدیران باید بدانند تنها در سایه اعتماد هر چه بیشتر به رسانه ها و کارکردهای آنهاست که می توانند در اجرای ماموریت های محوله خود و در نهایت پاسخ دهی به مطالبات مردمی موفق عمل کنند چرا که قاطبه مردم مسائل مختلف جامعه را از دریچه رسانه می نگرند. نقش رسانه ها در توسعه انکارناپذیر است و بهره گیری از این ظرفیت توسط رسانه ها خود می تواند در تسریع روند توسعه و کیفیت آن نقش بسزایی داشته باشد اما این مهم ابتدا ملزوماتی دارد که مهمترین آن ارتقای سواد رسانه ای و تقویت شناخت ها از حوزه رسانه است.
رسانه ضمن اینکه مدیران را می تواند در مسیر توسعه هدایت کند، خود در مدیریت افکارعمومی نقش بسیاری دارد لذا توجه به حوزه رسانه از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است.
بنابراین می توان اینچنین گفت که موفقیت دولت ها رابطه مستقیمی با موفقیت رسانه ها و بهره گیری مناسب از آنها دارد و کشور و دولتی موفق عمل خواهد کرد که بتواند رسانه را به عنوان امین، دیده بان و هدایتگر نگاه کند نه به عنوان مزاحم و تهدید؛ البته طبیعی است که رسانه نیز باید با همین رویکرد فعالیت کند و نگاه و عملکردی حرفه ای داشته بشد؛ این انتظار دو سویه است.
مشکلی که در این زمینه گاه بروز می کند این است که برخی مدیران که شناخت کاملی از ظرفیت رسانه ندارند، نقد رسانه ها را ممکن است برنتابند و آن را عامل منفی و رویکردی نامناسب بدانند حال آنکه نقد سازنده و به همراه پیشنهاد که غیرمغرضانه بیان شود خود عامل توسعه است.
بسیار خبرنگارانی هستند که با همین رویکرد درصدد تعامل با سازمان ها برمی آیند اما به در بسته می خورند و خود این نوع رویکرد می تواند عاملی در شکل گیری رویکردهایی نامناسب باشد.
بهره گیری از مشاوران رسانه ای کارکشته و حرفه ای در این میان در نهادهای مختلف خود می تواند عاملی گره گشا در ایجاد حلقه ارتباطی مناسب با رسانه ها و افکارعمومی باشد.
در نتیجه اگر مدیران بتوانند در یک فرایند تعاملی بیشتر با رسانه ها قرار گیرند قطعا آنان خواهند توانست با آسیب شناسی جدی تر مجموعه کاری خود برنامه ریزی های تحولی را در دستور کار قرار دهند و ارتباط مناسب تری نیز با افکارعمومی برقرار کنند و در رهگذر آن مسیر انجام کارها و تحقق توسعه را نیز بهبود بخشند.
منبع:ایرنـا ? ضرورت اعتماد بیشتر مدیران به رسانه
کرمان_امام جمعه کرمان گفت: نور انقلاب و امام راحل به مرزهای اسلامی بسنده نکرده است و مردم در خیابانهای غرب دنبال شنیدن پیام انقلاب و امام راحل هستند. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبههای نماز جمعه این هفته کرمان گفت: امروز یاران امام راحل و انقلاب در دنیا […]
کرمان_مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از مرگ یک جوان ۳۶ ساله بر اثر سقوط از ارتفاعات کوه های ده بالا کرمان خبرداد. به گزارش نذیر کرمان، رضا فلاح، ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان کرمان مبنی بر سقوط […]
کرمان_معاون بهرهبرداری معادن شرکت زغال سنگ کرمان گفت: آزاد شدن موضعی قسمتی از لایه زغالسنگ در محدوده کارگاه استخراج در معدن زغال سنگ آبنیل باعث کشته یک کارگر این معدن شد. به گزارش نذیر کرمان، مجتبی رنجبر، با بیان اینکه در پی آزاد شدن موضعی قسمتی از لایه زغالسنگ در محدوده کارگاه استخراج (کارگاه شماره […]
کرمان_مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان کرمان از کشته شدن یک نفر بر اثر ریزش معدن زغال سنگ آبنیل در روستای بی بی حیات در شهرستان کرمان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، رضا فلاح گفت: پس از وقوع حادثه ریزش معدن زغال سنگ آبنیل در کرمان، بلافاصله یک تیم امداد ونجات از شهرستان زرند به محل […]
× پنج = پنج