فردایکرمان – گروه اقتصاد: دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی گفت:«هر چند که سرعت بازرگانی حمل بار ترانزیت در ایران نسبت به برخی از کشورها بهتر است اما سرعت حمل بار داخلی در حال حاضر در ایران حدود ٣.۵ کیلومتر در ساعت است یعنی سرعتی نزدیک به سرعت حرکت انسان پیاده که علت این سرعت […]
فردایکرمان – گروه اقتصاد: دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی گفت:«هر چند که سرعت بازرگانی حمل بار ترانزیت در ایران نسبت به برخی از کشورها بهتر است اما سرعت حمل بار داخلی در حال حاضر در ایران حدود ٣.۵ کیلومتر در ساعت است یعنی سرعتی نزدیک به سرعت حرکت انسان پیاده که علت این سرعت بسیار پایین هم عمدتا توقفات بین ایستگاهی در مسیر است».
سبحان نظری افزود:«یک قطار با بار داخلی از مبدا تا مقصد به دلایلی در ایستگاههای طول مسیر متوقف میشود و هر چند سرعت سیر آن در نقاطی از مسیر بالا میرود اما این توقفات باعث میشود متوسط سرعت بازرگانی کاهش پیدا کند. از دلایلی که باعث این توقفات میشود میتوان به کمبود لکوموتیو،اولویت داشتن عبور قطارهای مسافری،ظرفیت پایین تخلیه و بارگیری در برخی از نقاط اشاره کرد و تمام این موارد در کاهش سرعت قطار اثرگذار هستند».
به گزارش فردایکرمان به نقل از ایلنا،وی دربارۀ انتقادات وزیر سابق راه و شهرسازی دربارۀ سرعت پایین سیر قطار باری (١٠ کیلومتر در ساعت) اظهار کرد:«موضوع سرعت در راهآهن یک مفهوم پیچیده است سرعت ١٠ کیلومتر در ساعت در بخش باری به عنوان متوسط سرعت سفر قطار در بازۀ زمانی بلندمدت عدد نامناسبی محسوب نمیشود البته نمیتوان این سرعت را با استانداردهای بینالمللی در سرعتهای بازرگانی قابل مقایسه دانست».
وی ادامه داد:«هرچند سرعت ریلی بازرگانی در ایران از کشورهای روسیه،چین و آلمان و … بسیار کمتر است اما باید توجه داشته باشیم که همین سرعت از سرعت قطار باری در ترکیه بالاتر است».
نظری با بیان اینکه اما آنچه که نگرانکننده است،اینکه این میزان سرعت نسبت به چند سال گذشته به طور مداوم در حال کاهش است، تاکید کرد:«در حالی که راهآهن در اوج عملکرد خود یعنی اواخر سال ٩٧ این سرعت را به ۵ کیلومتر در ساعت رسانده بود امروز به ٣.۵ کیلومتر در ساعت رسیده است. البته باید توجه داشت که در سالهای بعد از ٩٣ در دولت یازدهم یک جریان خوب رشد بهرهوری در راهآهن شروع شد و راهآهن رشد متوازنی را تجربه کرد،یعنی اگر واگن اضافه میشد متناسب با آن لکوموتیو هم به ناوگان اضافه میشد و متناسب با آن رویکردهای بازرگانی هم بهبود پیدا میکرد و همین عوامل باعث به رشد بهرهوری در این مجموعه شد». /پ
سرعت قطارهای باری داخلی نزدیک به سرعت انسان پیاده است
منبع:خبر کرمان ?
:اخبار استان کرمان – اقتصادی
این مطلب بدون برچسب می باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال برقراری مجدد پروازهای اروپایی طی هفته آینده خبر داد و گفت: برای پروازهای سوریه آمادگی لازم وجود دارد. نذیر کرمان، حسین پور فرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هفته آینده خبرهای خوبی برای برقراری پروازهای اروپاییتوسط شرکت های هواپیمایی داخلی ارائه می شود گفت: طی هفته آینده همزمان […]
با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای ساندرو به دست خواهید آورد. نذیر کرمان، در آگهیهای بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ با کارکرد ۵۲ هزار کیلومتر، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به فروش میرسد؛ همچنین در آگهی دیگری ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۱۱۵ هزار کیلومتر، ۹۷۵ میلیون […]
یک خانواده برای یک فرزند نوزاد به طور هفتگی یک بسته پوشک مصرف میکند و ماهانه با قیمتهای جدید باید بیش از یک میلیون تومان را فقط برای این مسئله بپردازد. نذیر کرمان، بر اساس گزارش میدانی از فروشگاههای فروش پوشک و داروخانهها، قیمت پوشک در برخی از برندها طی یک هفته گذشته از ۲۴۰ […]
قیمت خودروهای سایپا را در جدول زیر مشاهده نمایید. نذیر کرمان، قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سهشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده نمایید. قیمت خودروهای سایپا خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت نمایندگی (تومان) سهند S ۵۴۳,۵۰۰,۰۰۰ ۴۸۶,۶۲۰,۰۰۰ اطلس ۵۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰۲,۲۱۱,۰۰۰ اطلس اتوماتیک به زودی ۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ساینا GLX […]
− = دو