‍ ۶۴١ مورد زنده گیری مار در شهر کرمان

فت فتو/کرمان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۶۴١ مورد زنده گیری انوع مار از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در شهر کرمان خبر داد. “رضا میرزایی” در گفت و گو با فت فتو، در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه از ابتدای  سال جاری ۶۴١ مورد زنده گیری […]

فت فتو/کرمان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۶۴١ مورد زنده گیری انوع مار از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در شهر کرمان خبر داد.

“رضا میرزایی” در گفت و گو با فت فتو، در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه از ابتدای  سال جاری ۶۴١ مورد زنده گیری انواع مارها در منازل شهروندان و محیط شهری به وسیله آتش نشانان شهر کرمان انجام گرفته، لازم است شهروندان درخصوص نحوه محافظت از خود در برابر مارها و همچنین اقدامات اولیه در مقابل مارگزیدگی را بدانند.

وی بر لزوم آشنایی شهروندان با انواع مارها تاکید کرد و افزود: مارهای سمی دارای سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن، مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند، در مارهای سمی دندان‌های نیش از سایر دندان‌ها بزرگتر و به خوبی قابل تشخیص است، آن‌ها دارای دم کوتاه و معمولا پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: مارهای غیرسمی دارای سر گرد یا بیضی هستند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک می‌شوند و مارهای نیمه سمی همه مشخصات مارهای غیر سمی را دارند و تنها تفاوت آن‌ها با مار غیر سمی دم متوسط شان است که کوتاه‌تر از مارهای غیر سمی و بلندتر از مارهای سمی است.

وی تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند اگر در طبیعت چادر زده اند، درب آن بسته باشد، همچنین شیشه و درهای اتومبیل را باز نگذارند و از تردد غیر ایمن در مکان‌هایی که فاقد دید کافی و یا دارای گل و گیاه فراوان هستند پرهیز شود. همچنین لازم است شهروندان برای کوه نوردی و پیاده روی در طبیعت از کفش های ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه هر مار گزیدگی را باید جدی گرفت و سمی تلقی کرد افزود: چنانچه شخصی دچار مار گزیدگی شد از شکافتن و مکیدن محل گزش یا تزریق مواد شیمیایی و دارویی در محل گزش خودداری شود.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? ‍ ۶۴١ مورد زنده گیری مار در شهر کرمان