‌۲ کاروانسرای استان کرمان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

معاون میراث‌ فرهنگی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از حضور ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده ۲ کاروانسرای این استان برای ثبت جهانی خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: ارزیابان یونسکو برای بررسی دو پرونده‌ کاروانسرای چاه‌توران راور و کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان که به ترتیب […]


معاون میراث‌ فرهنگی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از حضور ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده ۲ کاروانسرای این استان برای ثبت جهانی خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: ارزیابان یونسکو برای بررسی دو پرونده‌ کاروانسرای چاه‌توران راور و کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان که به ترتیب به دوره قاجاریه و صفویه برمی‌گردند به استان کرمان سفر کرده‌اند.

معاون میراث ‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان اظهار کرد: این دو کاروانسرای استان کرمان همراه با ۵۶ کاروانسرای دیگر در سطح کشور به صورت زنجیره‌ای در دست بررسی سازمان یونسکو برای ثبت جهانی هستند و در صورت تایید، این پرونده‌ها در تابستان ۱۴۰۱ در مجمع یونسکو مطرح و به تصویب نهایی خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در حال حاضر دارای ۷ اثر ثبت جهانی و رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است و امیدواریم با ثبت این دو اثر بتوانیم این رتبه را حفظ کنیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب





‌۲ کاروانسرای استان کرمان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

منبع:فــارس
? ‌۲ کاروانسرای استان کرمان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت