‌در نشست وزیر بهداشت‌ با مسئولان بهداشت و درمان استان کرمان چه گذشت؟

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در بزرگ‌ترین استان کشور گفت: بار درمان اتباع بیگانه غیرمجاز بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی زاهدی امشب در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان […]

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در بزرگ‌ترین استان کشور گفت: بار درمان اتباع بیگانه غیرمجاز بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی زاهدی امشب در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان بهداشت و درمان استان کرمان با بیان اینکه وزیر جدید بهداشت از روزی که آمدند در بحث کرونا مدیریت جهادی را به نمایش گذاشتند که جای تقدیر دارد اظهار داشت: اگر دولت قبل در تهیه واکسن کم لطفی نمی‌کرد، امروز در استان کرمان با این همه مشکلات مواجه نبودیم.

وی با اشاره به نیازهای استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: توسعه یا احداث جایگزین بیمارستان شفای استان کرمان ضرورت دارد و نیازمند پیگیری و موافقت‌های لازم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی مرکز جنوب شرق کشور است گفت: بیماران زیادی از دیگر استان‌ها در استان کرمان داریم و از سوی دیگر خود استان نیز پهناور است و نیاز است که این کار انجام شود و این مطالبه استان است.

وی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات مرکز تشخیص و درمان خیرساز در استان کرمان تأمین شده و تنها یک دستگاه کوچک مانده نیاز است تا کمک شود تا با ارز دولتی این دستگاه وارد شود افزود: شهرستان کرمان از بزرگ‌ترین شهرستان‌های کشور است و فاصله برخی از مراکز درمانی آن بیش از ۲۰۰ کیلومتر است و تردد بیماران برای درمان به مراکز درمانی کرمان بسیار سخت است.

زاهدی با اشاره به نیاز ایجاد یک واحد اورژانسی برای روستاهایی که در دل کویر است که به دلیلی کمبود امکانات و پرسنل با مشکل مواجه شده ادامه داد: بار سنگینی بر روی کادر شهر کرمان است.

وی با بیان اینکه برخی از امکاناتی درمانی در جنوب استان کرمان نیست و بیماران به ناچار به مرکز استان مراجعه می‌کنند گفت: اگر مراکز درمانی جیرفت و جنوب استان کرمان از نظر امکانات، تجهیزات، پزشک متخصص و … تقویت شود بار درمانی از روی مرکز استان برداشته می‌شود و بیماران هم مجبور نیستند مسافت طولانی را طی کرده و برای درمان به کرمان بیایند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز جامع سلامت شهداد و چترود نیازمند هزار مترمربع ساختمان است که جزو طرح‌های استانی است بیان کرد: سهم وزارتخانه باقی مانده و انتظار داریم که کمک کنید.  

وی به وجود اتباع بیگانه در استان اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ هزار نفر اتباع بیگانه در استان حضور دارند که بیش از دو سوم آنها کارت اقامتی ندارد و این از معضلات شمال استان است.

زاهدی با اشاره به اینکه کمیسیون حمایت از پناهندگان هیچ حمایتی از آنها ندارد و بار درمان آنها روی دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است گفت: وزارت بهداشت باید پیگیری کند این فشار برداشته شود.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار ساختمان‌های ناتمام درمانی و لزوم تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: سپاه در طرح شهید سلیمانی خوش درخشید و نیاز است بیمارستان حضرت زهرا (س) که در شهرک الغدیر کلید خورده برای تجهیز آن کمک شده و مجوز بیمارستان صحرایی سپاه صادر شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش دستیاران پزشکی با اختصاص سهمیه به مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد گفت: یکی از مشکلات ما این است که خیلی از پزشکان حاضر نیستند در مناطق محروم بمانند.

وزیر بهداشت به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کرد + تصاویر
بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ریفرال کرونای استان کرمان به روایت تصویر‌
وزیر بهداشت: هیچ محموله‌ای از واکسن فایزر وارد کشور نشده و نخواهد شد

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت هدف استان کرمان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۷ هزار و ۴۰۳ نفر بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و در این مدت ۴ هزار و ۶۹۹ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ شهرستان استان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند گفت: در استان کرمان ۵ هزار و ۷۰۰ تخت بستری وجود دارد که با همه گیری ویروس کرونا ۲ هزار و ۴۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد که تا کنون حدود دو هزار تخت مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش تسنیم در این دیدار نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه خود را بیان کرده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان گزارشی از وضعیت ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و همچنین کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد بیان کردند.

انتهای پیام/۵۱۱/ش

 




‌در نشست وزیر بهداشت‌ با مسئولان بهداشت و درمان استان کرمان چه گذشت؟

منبع:تسنــیم
? ‌در نشست وزیر بهداشت‌ با مسئولان بهداشت و درمان استان کرمان چه گذشت؟