۹۷ درصد دانش آموزان فهرج تحت پوشش تحصیلی قرار دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرا به منظور ارتقاء کیفیت‌بخشی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: حدود ۹۷ درصد دانش‌آموزان فهرج تحت پوشش تحصیلی قرار دارند. به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی فت فتو؛ رضا رکن‌آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش […]

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرا به منظور ارتقاء کیفیت‌بخشی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: حدود ۹۷ درصد دانش‌آموزان فهرج تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی فت فتو؛ رضا رکن‌آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: در شهرستان فهرج ۵۶ مدرسه ابتدایی و مجموعا ۵ هزار و ۸۷۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی داریم.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرا به منظور ارتقاء کیفیت‌بخشی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، بیان کرد: در مقطع ابتدایی ۱۸۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم اما این آمار در مقطع متوسطه اول و دوم هزار و ۱۰۹ نفر است.

رکن آبادی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در شهرستان فهرج حدود ۹۷ درصد است، تأکید کرد: از همه ارکان شهرستان تقاضا داریم در راستای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار آموزش و پرورش باشند تا شاهد افزایش نرخ پوشش تحصیلی در شهرستان باشیم.

همچنین حسین سعیدنیا فرماندار فهرج در این جلسه گفت: مجموعه آموزش و پرورش و کل شورای آموزش و پرورش همه در خدمت رکن علمی آموزشی هستند. 

وی با تأکید بر توسعه متوازن آموزشی در مدارس فهرج، بیان کرد: اعتقاد دارم خدمات آموزشی که در مدارس شهر فهرج ارائه می‌شود باید در دهنوآزادگان نیز ارائه شوند، چراکه همه فرزندان ما باید از آموزش برابری برخوردار باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان فهرج با بیان اینکه کمترین ترک تحصیلی را در دوره ابتدایی داریم خاطرنشان کرد: حتما باید در جذب بازماندگان از تحصیل برنامه‌ریزی لازم انجام و نسبت به شناسایی و جذب این طیف از دانش‌آموزان اقدام شود.

سعیدنیا گفت: در بحث توسعه کمی کارهای خوبی انجام شده، اما هنوز ۲۵ درصد مدارس ما فضای استاندارد برای تحصیل ندارند که در این زمینه از اداره کل و خیرین محترم خواستاریم نگاه ویژه‌ای به شهرستان فهرج داشته باشند.

طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی اداره کل نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش فهرج گفت: نهاد تعلیم و تربیت سازنده یک جامعه و استراتژیک ترین مسئله آموزش و پرورش عدالت است.

وی با اشاره به اجرای برنامه نصیب برابر آموزشی در مدارس افزود: در کل کشور ۶۴ شهرستان با بررسی ۷ آیتم در بحث عدالت اجتماعی دیده شدند، که فهرج و رودبار نیز از بین شهرستان‌های استان کرمان در قالب این طرح هستند.

زحمتکش اظهار کرد: مهمترین بحثی که در قالب این برنامه روی آن تاکید داریم پوشش کامل تحصیلی است. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اضافه کرد: بحث بازمانده از تحصیل یک آسیب اجتماعی است و خاص آموزش و پرورش نیست؛ لذا همه‌ی دستگاه‌های دخیل باید در این راستا همکاری داشته باشند.

وی در ادامه با تشریح شرح وظایف مجموعه های مختلف در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: اعتقاد بر این داریم هر جا سواد باشد خانواده بهتری تربیت می‌شود.

زحمتکش با تاکید بر ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌ها بیان کرد: هر اندازه فرهنگ خانواده‌ها پیشرفت کند قطعا بیشتر بدنبال تحصیل فرزندان‌شان هستند.

انتهای خبر/عباسزاده




۹۷ درصد دانش آموزان فهرج تحت پوشش تحصیلی قرار دارند

منبع:آرمـان
? ۹۷ درصد دانش آموزان فهرج تحت پوشش تحصیلی قرار دارند