۹۵ درصد مردم شهرستان جیرفت کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت گفت: قریب به ۹۵ درصد مردم شهرستان جیرفت موفق به ثبت‌نام و دریافت کارت ملی هوشمند گردیده‌اند که این آمار به نوع خود کسب یک موفقیت اجرایی است. به گزارش پایگاه خبری «نذیر کرمان» خانباز بهادری با اشاره به این‌که پروژه سببی و نسبی شناسایی و احراز هویت مردم را در […]

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت گفت: قریب به ۹۵ درصد مردم شهرستان جیرفت موفق به ثبت‌نام و دریافت کارت ملی هوشمند گردیده‌اند که این آمار به نوع خود کسب یک موفقیت اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری «نذیر کرمان» خانباز بهادری با اشاره به این‌که پروژه سببی و نسبی شناسایی و احراز هویت مردم را در دستگاه‌های اجرایی تسهیل می‌نماید، عنوان کرد: اجرای این پروژه خدمات مطلوب‌تری به مراجعین ارائه می‌گردد.

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت افزود: در دو سال اخیر با گسترش خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت دولت هوشمند شروع پروژه بزرگ سببی و نسبی و بهره‌برداری دستگاه‌ها و نهادها از سامانه‌های ثبت احوال گامی ارزشمند در این خصوص است.

وی بیان کرد: اکنون قریب به ۲۰۰ دستگاه از سامانه ثبت احوال جهت خدمت به آحاد مردم بهره‌برداری و ارائه خدمت می‌نمایند.

بهادری ابراز کرد: قریب به ۹۵ درصد مردم شهرستان جیرفت موفق به ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملّی گردیده‌اند که این آمار به نوع خود کسب یک موفقیت اجرایی است.

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت تصریح کرد: حسب تأکید مقام معظّم رهبری مدظله‌العالی درخصوص اهمیت و اتقان اسناد هویتی و استقرار نظام جامع‌شناسی ایرانیان و هویت هوشمند زیرساخت دولت هوشمند در ثبت احوال فراهم گردیده است.

وی اذعان کرد: ۷۰ درصد از مردم شهرستان جیرفت شناسنامه جدید و مکانیزه دریافت نموده‌اند که در این راستا دفاتر پیشخوان سطح شهر ارائه خدمت می‌نمایند.

بهادری مطرح کرد: در سال جدید تا ابتدای دی ماه ۲۷۶۳ فقره سند ولادت تنظیم و شناسنامه نوزاد صادر گردیده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت گفت: شهروندان عزیزمان در جیرفت بایستی نسبت به ثبت به‌هنگام وقایع حیاتی اقدام نمایند که اعلام واقعه ولادت و دریافت شناسنامه نوزاد بایستی کمتر از ۱۵ روز و ثبت واقعه وفات کمتر از ۱۰ روز انجام شود.

وی سوم دی‌ماه سال ۱۲۹۷ را نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت و صدور شناسنامه در ایران با نام دختری به نام فاطمه ایرانی عنوان کرد.

بهادری در ادامه افزود: بعد از انقلاب با استقرار نظام جامع‌شناسایی ایرانیان و ثبت به‌هنگام وقایع حیاتی ولادت، ازدواج، طلاق و وفات و آمار جمعیتی که لازمه اصلی توسعه کشور است تقویت شد.

وی عنوان کرد: مقام معظّم رهبری مدظله‌العالی تأکید فراوانی درخصوص اهمیّت و اتفاق اسناد هویتی فرمودند که این مدارک شناسایی زیربنای توسعه به شمار می‌آیند..

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت مطرح کرد: اکنون با الکترونیکی شدن فرآیند صدور اسناد هویتی و برون‌سپاری خدمات ثبت احوال مجوز ارائه خدمات در چهار دفتر پیشخوان در سطح شهر جیرفت صادر و ارائه خدمات می‌نمایند.

بهادری ابراز کرد با فراهم نمودن سامانه‌های نوین خدمات ثبت احوال اکنون قریب به ۲۰۰ دستگاه و نهاد در کشور به صورت برخط جهت ارائه خدمات به آحاد جامعه از این سامانه‌ها بهره‌برداری می‌نمایند.

وی ثبت وقایع حیاتی مانند ولادت در سال ۱۴۰۲ را نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۰ درصد رشد افزایشی اعلام کرد و آمار ازدواج جوانان در سال ۱۴۰۲ را هشت درصد افزایشی و مثبت ارزیابی کرد.

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت از فراوانی نام‌های دختران و پسران در سال ۱۴۰۲ در شهرستان جیرفت گفت: نام‌های مبارک دختر فاطمه، زهرا، فاطمه‌زهرا، رقیه و نام‌های پسر ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد، علی اصغر از بیشترین درصد و فراوانی برخوردار هستند.

منبع: پایگاه خبری دقیانوس

انتهای خبر/ امیری




۹۵ درصد مردم شهرستان جیرفت کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند

منبع:آرمـان
? ۹۵ درصد مردم شهرستان جیرفت کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند