کل اخبار 111590 اخبار امروز : 17
  • تاریخ : سه شنبه - ۱۸ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 - May - 2024
  • ساعت :

    ۸ اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

    تهران (نذیر کرمان) – وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که در محل مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد، گفت‌ آموزش و پرورش تصویر آینده کشور است. ‌به گزارش ‌روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضامراد صحرایی ضمن تبیین ضرورت احداث اردوگاه ملی و بین‌المللی […]

    تهران (نذیر کرمان) – وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که در محل مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد، گفت‌ آموزش و پرورش تصویر آینده کشور است.

    ‌به گزارش ‌روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضامراد صحرایی ضمن تبیین ضرورت احداث اردوگاه ملی و بین‌المللی شهید‌سلیمانی در شهر کرمان، گفت: امیدواریم در پنجمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی یعنی دی‌ماه ۱۴۰۳ فاز اول اردوگاه افتتاح شود و در سه سال متوالی به تدریج اعتبارات تامین و دو فاز دیگر هم تکمیل شود.

    وی افزود: اعتبار ساخت این اردوگاه از سه محل باید تامین شود، هم اعتبارات استانی، هم اعتبارات مولدسازی و هم از ظرفیت نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی که می‌توانند از شرکت‌های صنعتی – معدنی و… کمک بگیرند.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد، موضوع بسته رونق استان باید تا پایان دی ۱۴۰۲ در دستور‌کار قرار گیرد، کارهای ماده ۲۳ انجام شده محل تامین اعتبار هم مشخص شده و صد در صد زمین در نظر گرفته شده برای اردوگاه هم متعلق به آموزش و پرورش است.

    صحرایی اظهار داشت: ساختمان فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بایستی ارزش افزایی و تجاری‌سازی شود و بخشی از عواید آن صرف ساخت اردوگاه شود.

    وی تصریح کرد: آموزش و پرورش تصویر آینده کشور است، هر چه برای تعالی آن بکوشیم کم است، موضوع تراکم زیاد کلاس‌ها در برخی مدارس باید پیگیری شود، مقرر شده اموالی از آموزش و پرورش که در اختیار سایر دستگاه‌هاست، ظرف مدت یک سال باید تعیین تکلیف شوند.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول، سختی دارد اما ۸ اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم داریم از جمله رتبه‌بندی که با همه تنگناها اجرا شد و ۲۶ درصد حقوق فعلی معلمان از محل اجرای رتبه‌بندی است، افزایش رتبه‌های تک‌رقمی و دو برابر شدن رتبه‌های برتر کنکور به ویژه در استان کرمان، مدرسه‌سازی و آینده‌سازی که دولت ۶ هزار مدرسه در کشور تا حالا ساخته یا تکمیل کرده است و ۱۰۰۰ مدرسه هم تا بهمن ۱۴۰۲ آماده می‌شود.

    وی افزود: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۲ هزار فضای ورزشی در کشور ایجاد شده است، ساختارسازی یکی از اقدامات مهم این دولت است، سازمان توتک (تعلیم و تربیت کودک) تاسیس شد و آموزش و پرورش متولی مهدکودک‌ها شد، تاسیس باشگاه دانش‌پژوهان برای انگیزه بخشی به نخبه‌ها از دیگر اقدامات دولت است، بیش از ۵۰ هزار معلم با سازوکار جدید استخدام شده، دانشگاه فرهنگیان بسیار توسعه یافته است و در توسعه متوازن هنرستان‌ها اقدامات اثربخشی انجام شده و بسیاری از دانش‌آموزان ما از دیپلم صاحب شغل می‌شوند.

    وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اقدامات درخشانی در دولت انجام شده اما گروهی یا خائن هستند یا غافل و یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند پیشرفت‌ها را ببینند.

    ‌یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و استان در مرکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد.

    ‌تجلیل وزیر آموزش و پرورش از دو دانش‌آموز توانخواه برگزیده کشوری پژوهشگر و فناور برتر استان کرمان

    همچنین در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان ‌از دانش آموزان معصومه بامری و فاطمه سادات حسینی دانش آموزان پایه نهم مدرسه توانخواهان شهر کرمان که رتبه کشوری پژوهشگر و فناور برتر را کسب کرده بودند، توسط وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد.

    عنوان طرح این دو دانش آموز “پتلوک” (دوختی تلفیق پته و بلوچی دوزی‌) بوده است.

    تصویب ساخت مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

    ‌در این جلسه با قول مساعد وزیر آموزش و پرورش مصوب شد مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (جسمی-حرکتی و چند معلولیتی) به‌زودی ساخته شود.




    ۸ اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

    منبع: پــانا
    ? ۸ اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A