۸۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمان کاربری زراعی و باغی دارند

کرمان- سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ۸۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمان کاربری زراعی و باغی دارند. به گزارش نذیر کرمان، محمدحسن کردستانی عصر سه شنبه در مصاحبه‌ای، افزود: استان کرمان با مساحت ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۷۷ هکتار وسعت به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود […]

کرمان- سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ۸۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمان کاربری زراعی و باغی دارند.

به گزارش نذیر کرمان، محمدحسن کردستانی عصر سه شنبه در مصاحبه‌ای، افزود: استان کرمان با مساحت ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۷۷ هکتار وسعت به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود و با توجه به آب و هوای چهار فصل و متنوع یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در سطح کشور به شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، افزود: در راستای صدور اسناد مالکیت کشاورزی از زمان اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۸۱، هزار و ۱۵۷ هکتار سند مالکیت کاداستری صادر و تسلیم شده و تنها در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۷۹ هکتار و در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نیز ۵۸ هزار و ۳۰۰ هکتار سند مالکیت از اراضی موصوف صادر گردیده که در این زمینه رشد قابل ملاحظه و چشمگیر می‌باشد.

او سپس با اشاره به این مطلب که ۸۰۵ هزار و ۷۰۱ هکتار از اراضی این استان کاربری زراعی یا باغی دارند، عنوان کرد: از این حیث ظرفیت بالایی برای صدور اسناد مالکیت حدنگاری کشاورزی در استان وجود دارد.

وی طرح موضوع و پیگیری در مراجع نظارتی را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، تاکید شده است که سازمان‌ها در زمینه تثبیت اراضی و مستغلات دولت اقدام نمایند، زیرا در صورت عدم ارسال مستندات و ثبت در سامانه ظرف مدت شش ماه، این موارد به عنوان مجرمانه ترک فعل به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارسال می‌گردد.

کد خبر ۵۸۱۵۸۰۱




۸۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمان کاربری زراعی و باغی دارند

منبع: مــهر
? ۸۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمان کاربری زراعی و باغی دارند