۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کرمان از زندان آزاد شدند

گروه استان‌ها – رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رشد ۱۳ درصد ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی گفت: بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف از زندان آزاد شدند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، یدالله موحد صبح امروز در جریان دیدار با رئیس و کارکنان […]

گروه استان‌ها – رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رشد ۱۳ درصد ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی گفت: بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف از زندان آزاد شدند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، یدالله موحد صبح امروز در جریان دیدار با رئیس و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کرمان اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در شاخص‌های مختلف از شوراهای برتر کشور به شمار می‌رود و این امر نشان دهنده عملکرد جهادی مدیریت و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش در استان افزایش داشته است، گفت: در حوزه آزادی زندانیان بالغ بر ۷۶۰ زندانی در سال گذشته از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در حوزه قصاص نفس و ایجاد صلح و سازش بین اولیای دم مقتول و محکوم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است افزود: در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضایی در سطح کشور و استان کرمان یکی از آسیب‌های پیش روی  قوه قضاییه به شمار می‌رود گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی ۱۳ درصد رشد داشته است.

موحد ادامه داد: بسیاری از پرونده‌هایی که ماهیت پیچیده قضایی ندارند باید بیرون از قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرد و قوه قضاییه در این راستا بنا دارد از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش ورودی پرونده به این سیستم استفاده کند.

۱۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان نیاز است
۹ نفر از عاملان جنایت کاظم‌آباد کرمان در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند
“باج خواهی” انگیزه اصلی جنایت شب گذشته در کاظم آباد استان کرمان بود

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد قضات و شعب رسیدگی کننده به پرونده‌ها راه حل مشکل حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیست، تاکید کرد: گسترش فضاهای اداری و نیروهای انسانی کیفیت کار و شتاب حرکت را کاهش می‌دهد و از این رو باید به پیشگیری از وقوع جرم توجه ویژه‌ای انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی جز با مشارکت جدی و اثربخش شوراهای حل اختلاف، دست یافتنی نخواهد بود و در این راستا باید از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، شوراهای حل اختلاف و … استفاده کرد.

انتهای پیام/۵۱۱/س




۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کرمان از زندان آزاد شدند

منبع: تسنــیم
? ۷۶۰ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کرمان از زندان آزاد شدند