۷۲۰ کلاس درس در قالب «پویش کرمان دانا» احداث می شود

رفسنجان – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۷۲۰ کلاس درس در قالب «پویش کرمان دانا» در استان احداث خواهد شد. به گزارش فت فتو، احمد اسکندری نسب صبح یکشنبه در آئین بهره برداری از مدرسه ۹ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب «پویش کرمان دانا» در بخش کشکوییه شهرستان رفسنجان اظهار […]

رفسنجان – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۷۲۰ کلاس درس در قالب «پویش کرمان دانا» در استان احداث خواهد شد.

به گزارش فت فتو، احمد اسکندری نسب صبح یکشنبه در آئین بهره برداری از مدرسه ۹ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب «پویش کرمان دانا» در بخش کشکوییه شهرستان رفسنجان اظهار داشت: کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته که اقتصاد یا صنعت قوی دارند، توانسته اند مسیر ترقی را با سرعت طی کنند. این شرایط به دلیل آموزش صحیح و تعلیم و تربیت در مکان‌های مجهز به وجود آمده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این فضاها درس می‌خوانند و علم و ادب و اخلاق، مهارت زندگی می‌آموزند. در سند تحول بنیادین به مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت و تعلیم پرداخته شده و مدرسه تنها جایی است که می‌تواند جامعه سرزنده ای را رقم بزند.

اسکندری نسب با بیان اینکه مدرسه محوری یکی از نشانه‌های بارز این سند ارزشمند و مورد تاکید رهبری است، افزود: مدرسه می‌تواند به عنوان کانون تعلیم و تربیت برای محله هم باشد، این موضوع به صراحت در سند آورده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در این سال‌ها در استان کرمان به امر مدرسه خیلی اهمیت داده شده و مفتخریم که خیران با گام‌های ارزشمند قریب ۵۰ درصد از فضاهای آموزشی و تربیتی را ساخته اند.

اسکندری نسب در ادامه گفت: در سال‌های اخیر در هر روز ۲ کلاس درس و در هر هفته ۲ مدرسه در استان کرمان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طی سال‌های اخیر ۳۱۰ پروژه نیمه تمام باقی مانده در آموزش و پرورش استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

اسکندری نسب بیان کرد: با همکاری فعالان اقتصادی استان کرمان ۷۲۰ کلاس درس در قالب ۱۲۰ مدرسه و در قالب «پویش کرمان دانا» در استان احداث می‌شود و امروز شاهد بهره برداری از این مدرسه ۹ کلاسه هستیم.

وی همچنین گفت: به واسطه تلاش‌ها و ایجاد فضاهای آموزشی در سرانه آموزشی به میانگین کشوری رسیدیم زیرا که قبل میانگین سرانه در کشور ۵.۲ بود و کرمان ۴.۲ بود و الان به میانگین کشوری هم در سرانه فضای آموزشی هم سرانه فضاهای ورزشی رسیده ایم.

کد خبر ۵۳۲۴۰۱۶




۷۲۰ کلاس درس در قالب «پویش کرمان دانا» احداث می شود

منبع:مــهر
? ۷۲۰ کلاس درس در قالب «پویش کرمان دانا» احداث می شود