۶۸ هزار سیرجانی واکسن کرونا دریافت کردند

سیرجان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: تاکنون در سیرجان حدود ۶۸ هزار نفر علیه کرونا واکسینه شده اند. عباس محمدی در گفتگو با فت فتو در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در سیرجان بیان کرد: افراد بالای ۴۵ سال واکسینه شده‌اند و هنوز دستورالعملی در خصوص سن‌های پایین‌تر اعلام نشده است. وی بیان کرد: […]

سیرجان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: تاکنون در سیرجان حدود ۶۸ هزار نفر علیه کرونا واکسینه شده اند.

عباس محمدی در گفتگو با فت فتو در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در سیرجان بیان کرد: افراد بالای ۴۵ سال واکسینه شده‌اند و هنوز دستورالعملی در خصوص سن‌های پایین‌تر اعلام نشده است.

وی بیان کرد: امیدواریم در روزهای آینده با گشایشی که در زمینه صدور مجوز واردات واکسن ایجاد شده، بتوانیم روند واکسیناسیون را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان با اشاره به اینکه تاکنون در شهر سیرجان حدود ۶۸ هزار نفر واکسینه شده‌اند، بیان کرد: روزانه در سه پایگاه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر واکسینه می‌شوند.

وی گفت: بیشترین محدودیت در این زمینه مربوط به نیروی انسانی است؛ برای رفع این مشکل فراخوان داده‌ایم تا از ظرفیت افراد داوطلب، بازنشسته‌های سیستم بهداشت و درمان یا دانشجوهای سال آخر استفاده کنیم.

محمدی در خصوص واکسیناسیون رانندگان تاکسی بیان کرد: امیدواریم ظرف یک الی دو هفته آینده بتوانیم همه رانندگان تاکسی را واکسینه کنیم اما افرادی که در گروه‌های سنی هدف بوده‌اند واکسینه شده‌اند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۰ درصد کاهش یافته است

وی با انتقاد از عادی انگاری‌ها در سطح جامعه گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اوایل تابستان ۸۷ درصد بود اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بیان کرد: متأسفانه مردم تصور می‌کنند که این بیماری برای دیگران است و برای خودشان اتفاق نمی‌افتد.

محمدی هشدار داد که بیشترین عامل سرایت گردهمایی‌های کوچک خانوادگی است و افزود: مردم باید تا حد امکان برای حفظ سلامتی عزیزانشان از گردهمایی‌ها و تجمع پرهیز کنند.

کد خبر ۵۲۸۲۵۶۸



منبع:مــهر
? ۶۸ هزار سیرجانی واکسن کرونا دریافت کردند