۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای پویش سراسری بذرکاری ۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نذیر کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا در مراسم پویش سراسری بذرپاشی و نهالکاری که صبح امروز در مراتع سرگز اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار شد ضمن خیرمقدم‌گویی به حاضرین گفت: […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای پویش سراسری بذرکاری ۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نذیر کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا در مراسم پویش سراسری بذرپاشی و نهالکاری که صبح امروز در مراتع سرگز اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار شد ضمن خیرمقدم‌گویی به حاضرین گفت: در راستای اجرای پویش سراسری بذرکاری و نهالکاری با کمک بسیج سازندگی ۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: این پویش با مشارکت بسیج سازندگی و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور در ۸ شهرستان جنوبی اجرایی شد. 

وی با اشاره به این‌که در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون یک میلیون نهال هرس شده است، بیان کرد: در اجرای این پویش سازمان‌های مردم نهاد، هم‌یاران و دوست‌داران طبیعت، هم‌راهی و هم‌کاری شورای اسلامی روستاها، مردم، جوامع محلی، مسئولین دولتی با هدف حفظ و احیاء جنگل‌ها و مراتع هم‌کاری کردند.

رحیمی‌نیا اضافه کرد: همچنین در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، احداث ۶٠۹ کیلومتر بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع، ۴۶۲ هکتار طرح زراعت چوب و همچنین ۵۴۶ هکتار نهال‌کاری در اراضی ملّی اجرایی شده است.

وی احیای جنگل‌ها و مراتع را با توجه به، تغییر اقلیم و خشک‌سالی‌های پی در پی و چرای دام بسیار با اهمیّت دانست و گفت: صبح امروز به منظور احیای مراتع ۱۵٠ کیلوگرم بذر گونه بومی بادام کوهی در سطح ۲٠٠ هکتار از مراتع سرگز اسفندقه شهرستان جیرفت کاشت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر اینکه این پویش همزمان با سراسر کشور در مراتع جنوب کرمان اجرا شد، افزود: ۶۲ هزار اصله نهال در هفت شهرستان دیگر در قالب ایجاد فضای سبز، زراعت چوب و ایجاد بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع با کمک بسیج سازندگی نیز غرس شد.

رحیمی‌نیا با تأکید بر این‌که بدون تردید مردم مهم‌ترین و مؤثرین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بر عهده دارند افزود: در همین راستا عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی طی ماه‌های گذشته در قالب طرح‌های مشارکتی آغاز و تاکنون بیش از ۱۲٠٠ هکتار از مراتع منطقه زیر کشت این گیاهان رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کلیه، مردم، مسئولین، اصحاب رسانه، هم‌یاران و دوست‌داران طبیعت جنوب کرمان به عنوان حامیان منابع طبیعی در بحث احیاء و حفاظت از عرصه‌های ملّی تقدیر کرد.
منبع: دقیانوس
انتهای خبر/ امیری
 




۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد

منبع:آرمـان
? ۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد