۵ هزار هکتار باغات پسته زرند به آبیاری نوین مجهز است

فرماندار زرند در حاشیه افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار گفت: در حال حاضر از ۳۷ هزار هکتار باغات پسته شهرستان حدود ۵ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند. به گزارش فت فتو از زرند، سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند امروز در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان اظهار کرد: این طرح با […]


فرماندار زرند در حاشیه افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار گفت: در حال حاضر از ۳۷ هزار هکتار باغات پسته شهرستان حدود ۵ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.

به گزارش فت فتو از زرند، سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند امروز در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان اظهار کرد: این طرح با ۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان هزینه اجرا شد که با اجرای آن برای ۳ نفر اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان زرندی می‌توانند برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری از تسهیلات بلاعوض در هر هکتار به میزان۳۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند، عنوان کرد: در حال حاضر از ۳۷ هزار هکتار باغات پسته شهرستان حدود  ۵ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، افزایش راندمان آبیاری حدود ۷۵ درصد در باغات تحت پوشش را خواهد داشت، بیان کرد: افزایش عملکرد محصول، کاهش رشد علف‌های هرز، کاهش نیروی انسانی از دیگر مزایای این روش آبیاری است.

عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به بحران منابع آبی در شهرستان زرند اظهار داشت: باید برای مصرف بهینه آب به‌ویژه در بخش کشاورزی به‌صورت جدی برنامه‌ریزی شود و اجرای طرح‌های آبیاری نوین گامی ارزشمند در عبور از بحران  به‌شمار می‌رود که مشارکت بیش از پیش کشاورزان شهرستان در راستای تجهیز باغات به اجرای آبیاری تحت فشار را می‌طلبد.

همچنین ضمن نشستی با حضور خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و  جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی مسائل و مشکلات این حوزه بررسی شد.

در این جلسه اعلام شد: در سیل اخیر به ۹۶ رشته قنات بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد که ۳۰ رشته قنات به‌طور ۱۰۰ درصد تخریب شد که با تلاش‌های انجام شده تاکنون ۲۷ رشته قنات بازگشایی شده است.

فرماندار زرند با اشاره به خسارت‌های وارده سرمازدگی و همچنین سیل اخیر به بخش‌های مختلف شهرستان به‌ویژه بخش کشاورزی خواستار تسریع در جبران خسارت وارده به کشاورزان منطقه شد.

در پایان نیز از طرح پرورش شترمرغ این شهرستان بازدید شد.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب





۵ هزار هکتار باغات پسته زرند به آبیاری نوین مجهز است

منبع: فــارس
? ۵ هزار هکتار باغات پسته زرند به آبیاری نوین مجهز است